جنبش جهاد اسلامی فلسطین(حماس) در واکنش به جنایت جدید رژیم صهیونیستی در اردوگاه جبالیا در شمال نوار غزه تاکید کرد که این رژیم بعد از شکست در مقابل مردان مقاومت، در حال انتقام از غیرنظامیان است.

به گزارش مشرق، جنبش حماس در بیانیه ای تاکید کرد که جنایت رژیم صهیونیستی در منطقه جبالیا در نوار غزه در راستای انتقام از غیرنظامیان است، زیرا رژیم اشغالگر نازی در مقابل مردان مقاومت و ایستادگی ملت فلسطین در شمال غزه شکست خورده است.

در این بیانیه آمده است: کشتارهای رژیم اشغالگر در جبالیا که در حال گسترش است، به منظور مجازات ساکنان این منطقه و به خاطر ایستادگی و مقابله با تلاش های رژیم صهیونیستی برای کوچاندن آنها از خاک خود انجام می شود.

ارتش رژیم صهیونیستی از جمعه شب تاکنون منطقه جبالیا و اردوگاه آن را در شمال نوار غزه هدف حملات توپخانه ای قرار داد.

منابع خبری گزارش دادند که ماشین آلات جنگی رژیم صهیونیستی به سمت منازل فلسطینیان در جبالیا تیراندازی کردند.

خبرنگار المیادین همچنین از بمب گذاری منازل فلسطینیان در مناطق «التوام» و «الصفطاوی» در شمال غرب اردوگاه جبالیا توسط نیروهای اشغالگر خبر داد.

منابع خبری می گویند که در حملات جمعه شب رژیم صهیونیستی به جبالیا، ۲۲ نفر شهید، بیش از ۹۰ نفر مجروح و تعدادی نیز مفقود شدند.

رژیم اسرائیل با حمایت آمریکا از هفتم اکتبر ۲۰۲۳ (۱۵ مهر ۱۴۰۲) جنگ ویرانگری را علیه ساکنان نوار غزه به راه انداخته که بر اثر آن، افزون بر ویرانی های عظیم و قحطی مرگبار بیش از هزاران فلسطینی که بیشتر آنها زن و کودک هستند، شهید و زخمی شده اند.

تل آویو با تحقیر جامعه بین المللی و نادیده گرفتن قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل برای توقف فوری جنگ و دستورات دیوان بین المللی دادگستری برای اتخاذ تدابیری جهت جلوگیری از اقدامات نسل کشی و بهبود وضعیت فاجعه بار انسانی در نوار غزه همچنان به جنایات نسل کشی علیه ساکنان این منطقه ادامه می دهد.

با وجود همه این جنایت‌ها، رژیم صهیونیستی اعتراف کرده که پس از ۱۲ ماه جنگ، هنوز نتوانسته به اهداف خود از این جنگ، یعنی نابودی جنبش حماس و بازگرداندن اسیران صهیونیست از نوار غزه برسد.

منبع: ایرنا