اسپانیا خواستار توقف روند صادرات تسلیحات به اراضی اشغالی جهت توقف جنایات رژیم صهیونیستی در نوار غزه و لبنان شد.

به گزارش مشرق، پدرو سانچز، نخست‌وزیر اسپانیا از جامعه جهانی خواست تا هرچه سریع‌تر جهت مقابله با جنایات رژیم صهیونیستی در نوار غزه و لبنان، روند صادرات تسلیحات به این رژیم را ممنوع کند.

به گزارش میدل‌ایست مانیتور، سانچز در جریان یک نشست خبری ضمن دیدار با پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک‌های جهان در واتیکان عنوان کرد: من بر این باورم که با توجه به تمامی اتفاقاتی که در خاورمیانه در حال رخ دادن است، اقدام جامعه بین‌المللی جهت توقف روند صادرات اسلحه به اسرائیل بسیار ضروری و لازم است.

سانچز ضمن تاکید بر نقض قوانین بشردوستانه از سوی رژیم صهیونیستی عنوان کرد: برای دولت اسپانیا توجه به این موضوع بسیار مهم است که در روند تشدید خشونت‌ها و گسترش جنگ در غزه، کرانه باختری و حتی لبنان به رژیم اسرائیل هیچ کمکی نکند.

سانچز یک بار دیگر ضمن محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی در غزه از هر گونه نقض قوانین بین‌المللی و یا اقدام جهت نادیده گرفتن قوانین بشردوستانه بین‌المللی را به شدت محکوم کرد.

او همچنین از بمباران و مورد هدف قرار گرفتن مقر نیروهای حافظ صلح سازمان ملل متحد در لبنان از سوی رژیم صهیونیستی نیز ابراز نگرانی شدید کرد.

اسپانیا از تاریخ ۸ اکتبر سال گذشته تاکنون هیچ قراردادی را برای فروش تسلیحات و تجیهزات نظامی به رژیم اسرائیل اجرایی نکرده است و به گفته سانچز، مساله توقف فروش سلاح به این رژیم به زودی در دستور کار جامعه جهانی قرار خواهد گرفت.

منبع: فارس