کد خبر 1651866
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۴۰۳ - ۱۵:۰۶

اوباما از آن گروه از رای‌دهندگان سیاه‌پوست مرد در آمریکا که هنوز هم در مورد انتخاب کامالا هریس به عنوان گزینه منتخب در انتخابات ریاست‌جمهوری این کشور تردید دارند، خواست تا از او حمایت کنند.

به گزارش مشرق، باراک اوباما، رئیس‌جمهور سابق آمریکا در جریان یک سخنرانی از مردان سیاه‌پوست آمریکایی که تنها به دلیل زن بودن هریس تمایلی به حمایت از وی در انتخابات ریاست‌جمهوری پیش‌روی آمریکا ندارند، درخواست کرد تا حتما از نامزد حزب دموکرات در مقابل دونالد ترامپ، حمایت کنند.

به گزارش یواس‌ای تودی، اوباما اظهاراتش در حمایت از هریس را در حالی مطرح کرد که طبق نتایج برخی از نظرسنجی‌های انجام گرفته شده، ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا در سال ۲۰۲۴ چندین مورد حمله علیه رای‌دهندگان سیاه‌پوست آمریکایی به ویژه جوانان این کشور انجام داده است.

علاوه براین، دموکرات‌ها نشانه‌هایی از کاهش تمایل مردان سیاه‌پوست پای صندوق‌های رای انتخاباتی را در برخی از ایالت‌های آمریکا دریافت کرده اند.

اوباما در همین رابطه و برای همراه ساختن این گروه از رای‌دهندگان سیاه‌پوست با حزب دموکرات در اظهاراتش عنوان کرد: ما هنوز آن انرژی و مشارکت مردمی را که در زمان حضور من در انتخابات ریاست‌جمهوری می‌دیدم، احساس نکرده‌ایم و بر این موضوع نیز تاکید کرد که عدم حمایت از هریس در میان مردان سیاه‌پوست نمود بیشتری پیدا کرده است.

او در اظهاراتش، مردان سیاه‌پوست آمریکایی را از این جهت که دلایل و بهانه‌های مختلفی را برای عدم شرکت در رقابت‌های انتخاباتی و عدم حمایت از هریس عنوان می‌کنند، مورد انتقاد قرار داد.

انتقاد اوباما از حمایت اندک مردان سیاه‌پوست آمریکایی از کامالا هریس در حالی مطرح شد که طبق نتایج یک نظرسنجی انجام گرفته شده از سوی یواس‌ای تودی، میزان حمایت رای‌دهندگان زن سیاه‌پوست آمریکایی از هریس در ایالت پنسیلوانیای آمریکا ۷۸ درصد برآورد شده است در حالی که این درصد برای مردان سیاه‌پوست حدود ۶۳ درصد بوده است.

طبق نتایج این نظرسنجی، ۱۵ درصد از رای‌دهندگان مرد سیاه‌پوست در ایالت پنسیلوانیا از ترامپ حمایت می‌کنند در حالی که تنها ۷ درصد زنان سیاه‌پوست این ایالت ازتصمیم خود برای حمایت از ترامپ صحبت کرده‌اند.

جدا از نتایج این نظرسنجی، نتایج نظرسنجی انجام گرفته شده از سوی مرکز تحقیقاتی پیو نیز نشان می‌دهد، مردان سیاه‌پوست آمریکایی بیشتر از زنان سیاه‌پوست این کشور به توانایی ترامپ در مقابل هریس برای مدیریت اقتصادی بهتر اعتماد دارند.

اقدامات تبلیغاتی اوباما این هفته در ایالت پنسیلوانیا، شهر پیتسبورگ انجام گرفت و قرار است در هفته‌های آینده در شهر توسان ایالت آریزونا و شهر لاس‌وگاس ایالت نوادا نیز انجام گیرد.

هریس اولین زن سیاه‌پوست آسیایی آمریکایی است که نامزد ریاست‌جمهوری یکی از دو حزب اصلی آمریکا یعنی حزب دموکرات شده است و در صورت پیروزی در انتخابات ریاست‌جمهوری اولین رئیس‌جمهور زن آمریکا خواهد شد.

اقدامات اوباما برای جلب آرای سیاه‌پوستان مرد در آمریکا در حالی انجام می‌گیرد که تحت تاثیر رقابت‌ فشرده و تنگاتنگ میان هریس و ترامپ، ایجاد یک تغییر جزئی در میان آرای رای‌دهندگان این کشور می‌تواند نتیجه انتخابات را به طور کامل به نفع هریس تغییر دهد.

اوباما در اقدامش برای تغییر دیدگاه مردان سیاه‌پوست آمریکایی در مورد ترامپ و جلب حمایت آنها به نفع هریس عنوان کرد: بسیاری از مردان بر این باورند که زور و رفتارهای سرکوب‌گرایانه و قلدرمابانه ترامپ نشان دهنده قدرت اوست با این حال من اینجا هستم تا به شما بگویم که چنین چیزی صحیح نبوده و هرگز هم اینطور نخواهد بود.

منبع: فارس