کد خبر 1651938
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۴۰۳ - ۰۴:۴۷

مالک قطری باشگاه پاری‌سن‌ژرمن با حمایت از قالب جدید برگزاری رقابت‌های جام باشگاه‌های جهان، گفت که هر تیمی مشکل دارد، در آن شرکت نکند!

به گزارش مشرق، ناصر الخلیفی، مالک باشگاه پاری‌سن‌ژرمن حمایت خود را از نسخه جدید جام جهانی باشگاه‌ها با لحنی متمایز اعلام کرد.

قالب جدید این رقابت‌ها که قرار است از ۱۵ ژوئن ۲۰۲۵ به میزبانی آمریکا برگزار شود، با ۳۲ تیم در طول چهار هفته در ورزشگاه‌های سراسر آمریکا رونمایی خواهد شد.

این رقابت‌ها با انتقاد بازیکنان زیادی روبه‌رو شده و منتقدان بر این باورند که این رویداد تقویم ورزشی را دستخوش فشار زیادی می‌کند و تیم‌هایی همچون منچسترسیتی و رئال مادرید در صورت صعود به مراحل بالاتر، باید خود را برای فصلی ۱۱ ماهه آماده کنند!

با این حال، الخلیفی می‌گوید که باشگاه برای این مسابقات هیجان‌زده هستند و باشگاه‌ها از طریق آن منابع مالی که برای پرداخت دستمزد بازیکنان هزینه کرده‌اند را بازیابی خواهند کرد.

الخلیفی دراین‌باره گفت: بازیکنان و باشگاه‌هایی که گلایه دارند، بازی نکنند. اگر مشکلی دارید، بازی نکنید. پیش‌تر گلایه می‌کردند چون تنها به ازای هر کشور دو باشگاه در آن حضور داشت اما حالا بازیکنان هم شکایت می‌کنند!

وی افزود: البته باید از بازیکنان محافظت کنیم و به آنها احترام بگذاریم. اما باشگاه‌ها صرفا برای پول در این رقابت‌ها نیستند. چنین تصوری اشتباه است. ما سعی ‌می‌کنیم پولی که آنها از دست می‌دهند را بازیابی کنیم. دستمزدها بالا و بالاتر رفته اما این رقابت‌ها و درآمد حاصل از آن تغییری نکرده است.

مالک پی‌اس‌جی ادامه داد: تقویم محل بحث بوده و هست. و صادقانه بگویم، باید همه طرفین ذی‌نفع در این‌ باره بحث کنند. تمام باشگاه‌ها به حضور در جام باشگاه‌های جهان علاقه دارند.

پپ گواردیولا، سرمربی تیم منچسترسیتی هفته گذشته گفت که لیگ برتر انگلیس به این باشگاه اجازه نداده تا به‌خاطر جام باشگاه‌های جهان، فصل را دیرتر آغاز کند و این مساله آنها را سردرگم کرده است.

منبع: ایرنا