کد خبر 1651963
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۴۰۳ - ۱۹:۲۵

وزارت امور خارجه نروژ در بیانیه‌ای اعلام کرد که به دلیل حملات رژیم اسرائیل علیه لبنان و حمله به نیروهای حافظ صلح سازمان ملل، دیپلمات‌های خود را از بیروت خارج می‌کند.

به گزارش مشرق به نقل از آناتولی، وزارت امور خارجه نروژ روز شنبه اعلام کرد که این کشور تصمیم گرفته است برخی از دیپلمات های خود را در بحبوحه تشدید حملات هوایی رژیم اسرائیل و حمله به نیروهای حافظ صلح سازمان ملل از لبنان خارج کند.

در بیانیه این وزارتخانه آمده است: «وضعیت امنیتی در لبنان هنوز بسیار متشنج و نامشخص است. انفجارهایی در نزدیکی سفارت نروژ در بیروت رخ داده است. برخی از دیپلمات های نروژی اعزام شده برای مدتی به خارج از لبنان سفر می‌کنند.»

این وزارتخانه به همه شهروندان نروژی توصیه کرد تا زمانی که این امکان وجود دارد لبنان را ترک کنند.

بر اساس این بیانیه، سفیر نروژ در لبنان به همراه تعداد کمی از دیپلمات‌ها برای نظارت بر اوضاع در بیروت باقی خواهند ماند.

همزمان با اعلام این تصمیم، اسپن بارت ایدی وزیر امور خارجه نروژ طی بیانیه‌ای ضمن محکوم کردن حملات رژیم صهیونیستی در نوار غزه، این جنگ را «وحشیانه» خواند و خواستار توقف نقض قوانین جنگ از سوی این رژیم شد.

ایدی در بیانیه‌ای گفت: «جنگ وحشیانه اسرائیل در غزه شامل حملات بی رویه و نامتناسب و همچنین اقداماتی است که مردم را از دریافت کمک های بشردوستانه باز می دارد.»

وی افزود که مقامات رژیم اسرائیل از ارسال غذا و کمک‌های ضروری به دست مردم فلسطین و نیز از دسترسی به غذا و کمک های اضطراری ضروری جلوگیری می کنند.

چنین مواضعی از سوی وزارت امور خارجه نروژ در حالی اتخاد شده است که رژیم اسرائیل عملیات نظامی خود را در لبنان تشدید کرده و مواضع حزب‌الله را هدف قرار داده است.

رژیم صهیونیستی همچنین به سایت‌های نیروهای حافظ سازمان ملل در لبنان (یونیفل) حمله کرده است که منجر به تلفات نیروهای حافظ صلح شده است.

بر اساس گزارش‌ها از ۲۳ سپتامبر، حملات هوایی رژیم اسرائیل در سراسر لبنان به شهادت بیش از ۲۰۰۰ نفر منجر شده، هزاران نفر را مجروح کرده و بیش از ۱.۲ میلیون نفر را آواره کرده است.