کد خبر 1652074
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۴۰۳ - ۱۰:۵۱

کارشناس فوتبال با بیان این که تیم ملی باید تغییر تاکتیک دهد، گفت: اگر کادر فنی تیم ملی از بازیکنان سرعتی و تاکتیکی بهتری استفاده کند قطعا در امر گلزنی موفق‌تر خواهیم شد.

به گزارش مشرق، تیم ملی فوتبال ایران در سومین هفته از رقابت‌های انتخابی جام جهانی ۲۰۲۶ روز پنج شنبه ۱۹ مهر در ورزشگاه بنیادکار تاشکند رو در روی تیم ملی ازبکستان قرار گرفت که این بازی با نتیجه تساوی بدون گل به پایان رسید این نتیجه در حالی رقم خورد که شاگردان امیر قلعه نویی بیش از ۳۰ دقیقه را به دلیل اخراج صالح حردانی ۱۰ نفره ادامه دادند.

تیم ملی کشورمان روز سه شنبه ۲۴ مهر و در هفته چهارم این مسابقات به مصاف تیم ملی قطر می‌رود در حالی که قرار بود این بازی در ورزشگاه امام رضا (ع) مشهد برگزار شود اما به دلیل کارشکنی AFC این میزبانی از ایران گرفته شد و قرار است دو تیم در ورزشگاه راشد شهر دوبی امارات به مصاف هم بروند.

قاسم حدادی فر کارشناس فوتبال در رابطه با این بازی اظهار داشت: بازیکنان تیم ملی نمایش خوبی داشتند اما تا قبل از اینکه ۱۰ نفره شوند میل کمتری به حمله کردن به سمت دروازه ازبکستان داشتند اما با وجود ۱۰ نفره شدن نمایش بهتری را از شاگردان قلعه نویی شاهد بودیم و حتی به سود ما پنالتی هم اعلام شد که داور در تصمیمی عجیب این پنالتی را برگرداند.

او ادامه داد: بازیکنانی که سرعتی و تکنیکی هستند مانند علی قلی زاده و مهدی قایدی در چنین دیدارهایی باید زود تر وارد زمین شوند تا دفاع و خط هافبک حریف را به چالش بکشند به نظرم تیم ملی نیاز به تغییر تاکتیک دارد و اگر از بازیکنان تاکتیکی و سرعتی بیشتر استفاده شود ما می‌توانیم در امر گلزنی بهتر عمل کنیم.

حدادی فر در رابطه با دیدار با قطر که قهرمانی در جام ملت‌های آسیا را در کارنامه خود دارد، گفت: قطر بازیکنان بسیار خوبی مانند اکرم عفیف و… دارند که پیش از این توانسته‌اند به تیم ملی ایران گل بزنند اما از آنجایی که خط دفاعی ما در ۳ دیدار اخیر خود عملکرد خوبی داشته مسلماً بازیکنان قطر هم کار راحتی مقابل ما نخواهند داشت اگر سبک بازی تیم ملی عوض شود و همانطور که گفتم از نفرات سرعتی و تکنیکی بیشتر در زمین بازی استفاده شود به نظرم ما حتی در دوبی هم می‌توانیم قطر را شکست دهیم تا یک گام دیگر به صعود به جام جهانی نزدیک شویم.

او در پایان تصریح کرد: ما در خط دفاعی عملکرد خیلی خوبی داشته‌ایم اما در خط حمله آنطور که باید نبوده‌ایم و کادر فنی تیم ملی اگر تغییر سیستم دهد به نظرم می‌توانیم گل‌های بیشتر را به رقیبان خود بزنیم.

منبع: مهر