روزنامه هاآرتص گزارش داد، طرح ارتش اسرائیل موسوم به «طرح ژنرال‌ها» با قانون بین المللی در تضاد بوده و فرصت حمایت جامعه بین‌الملل از آن بسیار ناچیز است.

به گزارش مشرق، روزنامه هاآرتص گزارش داد: بر اساس طرح ژنرال‌ها، هرکس که در شمال نوار غزه بماند، محاصره خواهد شد و گرسنه خواهد ماند.این روزنامه رژیم صهیونیستی در ادامه اذعان کرد: طرح ارتش اسرائیل موسوم به طرح ژنرال‌ها با قانون بین المللی همخوانی ندارد و فرصت حمایت جامعه بین‌الملل از آن بسیار ناچیز است.

پیشتر حاتم کریم الفلاحی، کارشناس امور نظامی و راهبردی تصریح کرد: طرح ژنرال‌ها با هدف سیطره بر شمال غزه و کوچاندن ساکنان آن است و این در راستای مرحله چهارم از جنگ زمینی در غزه است.

وی افزود: این طرح شامل دو مرحله است؛ نخست ایجاد محاصره و گرسنه نگه داشتن غیرنظامیان و گشودن معبری از راه جاده الرشید تا بتواند فلسطینیان را به مناطق مرکزی کوچ دهد و مراکز ایست و بازرسی در مسیر آنها قرار دهد. در مرحله دوم حمله نظامی گسترده‌ای به شمال غزه صورت می‌گیرد که ارتش اشغالگر تخمین میزند که ۵ هزار رزمنده مقاومت در آنجا باشند و هدف سیطره بر این منطقه است.

طرح موسوم به ژنرال‌ها از سوی ژنرال «گئورا آیلند» که رئیس سابق شورای امنیت داخلی رژیم صهیونیستی بود، از ابتدای جنگ غزه مطرح شد. طبق این طرح مناطق شمالی غزه که شامل مناطق شمال با شهر غزه و گذرگاه «نتساریم» است به منطقه نظامی بسته تبدیل می‌شود. در جریان اجرای طرح، حدود ۶۰۰ هزار فلسطینی از مناطق شمالی به سمت جنوب از طریق گذرگاه‌های تعیین شده از سوی ارتش رژیم صهیونیستی کوچانده می‌شوند. محاصره کاملی بر منطقه اعمال و برای آنانی که در شمال غزه مانده کمکی ارسال نخواهد شد.

منبع: فارس