کد خبر 1652154
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹

رئیس جمهور سابق و نامزد انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا می‌گوید که سیاست‌های دولت کنونی واشنگتن، آمریکا را در آستانه ورود به جنگ جهانی سوم قرار داده است.

به گزارش مشرق، دونالد ترامپ، نامزد جمهوری‌خواهان در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا با حمله دوباره به دولت جو بایدن، رئیس جمهوری کنونی این کشور گفت که سیاست‌های دولت بایدن، آمریکا را در موقعیتی خطرناک قرار داده به طوری که ممکن است ظرف چند ماه وارد جنگ جهانی سوم شود!

ترامپ که در گردهمایی انتخاباتی‌اش در کالیفرنیا که از پایگاه‌های حزب دموکرات محسوب می‌شود، سخنرانی می‌کرد، مدعی شد که اکثریت قریب‌به‌اتفاق جامعه آمریکایی بر این باورند که این کشور در مسیر درستی نیست.

وی با اشاره به اینکه نگرانی‌ مهم‌تری دارد، افزود: ما مشکل داریم. در واقع نگران سه ماه آینده هستم. نگرانم که به خاطر کسانی که در (دولت) هستند، کارمان به یک جنگ جهانی(دیگر) بکشد.

ترامپ همچنین مدعی شد که در صورت پیروزی در انتخابات پنجم نوامبر، «به قید فوریت اقدام کرده و بلافاصله آمریکا و مردم کالیفرنیا را از شر ناکامی‌های افتضاح کامالا هریس(نامزد دموکرات‌ها) نجات» می‌دهد.

رئیس جمهور سابق آمریکا با اشاره به دوره نخست ریاست جمهوری‌اش مدعی شد: در آن دوران کشور را امن نگه داشتم و هیچ خبری از جنگ نبود. من شما را از جنگ دور نگه می‌دارم. جنگ اوکراین را تمام و هرج و مرج در خاورمیانه را متوقف می‌کنم و جلوی جنگ جهانی سوم را خواهم گرفت.

ترامپ بارها مدعی شده است که در صورت پیروزی در انتخابات، جنگ اوکراین را ظرف ۲۴ ساعت پایان خواهد داد. هریس که حامی سرسخت اوکراین است، با انتقاد از ترامپ، مدعی شده است که او اساسا کی‌یف را تسلیم روسیه خواهد کرد!

مسکو درباره وعده‌ها و شعارهای انتخاباتی ترامپ درباره صلح ابراز تردید کرده و دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین گفته است: «فکر نمی‌کنم عصای جادویی وجود داشته باشد که بتواند جنگ را یک‌شبه تمام کند.»

منبع: مهر