علی رغم سانسورهای شدید ارتش رژیم صهیونیستی، اما اخبار و برخی تصاویر منتشر شده نشان می‌دهد که اوضاع برای صهیونیست‌ها بحرانی است.

سرویس جهان مشرق - بیش از دو هفته از آغاز تجاوز زمینی ارتش تا دندان مسلح رژیم صهیونیستی به لبنان گذشته است و گزارش های میدانی حاکی از آن است که نظامیان صهیونیست متحمل خسارت و تلفات زیادی شده اند. که تاکنون بخشی از آن را به صورت رسمی، رسانه ای کرده اند. اما به اعتراف بسیاری از تحلیلگران و رسانه های خارجی، صهیونیست‌ها بخش اعظمی از اخبار و تحولات نبرد در جبهه شمالی را سانسور و مخفی میکنند.

بامداد امروز، یک دسته از نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی در حومه شهرک رامیه در کمین نیروهای حزب‌الله گرفتار شدند. رزمندگان حزب‌الله با موشک هدایت شونده تلفات سنگینی به نظامیان رژیم صهیونیستی وارد کرد و در پی آن، شماری از این افراد به هلاکت رسیده و شمار دیگری هم زخمی شدند.

علی شعیب، خبرنگار المیادین افزود: نظامیان دشمن زیر آتش شدید یگان‌های پشتیبانی خود از عقب کشاندن نظامیان کشته شده و مجروح خود کماکان عاجز مانده‌اند. خبرنگار المیادین عنوان کرد که دشمن تحت پوشش شدید آتش‌ در تلاش برای عقب کشیدن نیروهای مجروح خود است اما تا این لحظه موفق به این کار نشده است.

بنا بر گزارش برخی از منابع، در جریان گرفتار شدن نظامیان صهیونیست در چند کمین و وقوع درگیری با نیروهای حزب الله در منطقه رامیه طی بامداد امروز دست کم ۲۰ تن از آنها به هلاکت رسیده و یا زخمی شدند. یک منبع نظامی صهیونیست اعلام کرد: نبردهای بسیار سختی با مقاومت در جریان است، ارتش اسرائیل صبح امروز در معرض حملات شدید قرار گرفته، امروز شاهد درگیری های تن به تن بودیم.

علی رغم آنکه صهیونیست‌ها همچنان هیچ گزارش رسمی از وضعیت درگیری‌ها و یا جزئیات حملات حزب الله لبنان منتشر نکرده اند، برخی از تصاویر و یا اطلاعات منتشر شده، نشان میدهد که ارتش این رژیم، ضربات سنگینی از سوی نیروهای حزب الله لبنان در درگیری های مرز متحمل شده است.

به عنوان مثال، صهیونیست‌های ساکن در مجاورت بیمارستان رمبام در شهر حیفا، از صبح امروز، تصاویری از فرود بالگردهای نظامی ارتش این رژیم در محوطه بیمارستان رمبام را منتشر کرده اند که نشان میدهد میزان مجروحان و تلفات در درگیری با رزمندگان حزب الله بالا است.

تصاویر شهرک نشینان از نشست و برخواست بالگردهای ارتش رژیم صهیونیستی در بیمارستان رمبام

تصاویر شهرک نشینان از نشست و برخواست بالگردهای ارتش رژیم صهیونیستی در بیمارستان رمبام

تصاویر شهرک نشینان از نشست و برخواست بالگردهای ارتش رژیم صهیونیستی در بیمارستان رمبام

تصاویر شهرک نشینان از نشست و برخواست بالگردهای ارتش رژیم صهیونیستی در بیمارستان رمبام

تصاویر شهرک نشینان از نشست و برخواست بالگردهای ارتش رژیم صهیونیستی در بیمارستان رمبام

سران رژیم صهیونیستی میدانستند چه جهنمی پیش روی آنها قرار دارد

علی رغم آنکه سران و فرماندهان ارتش رژیم صهیونیستی پیش از شروع تجاوز زمینی به خاک لبنان، مکررا حزب الله لبنان را تهدید کرده و اعلام کردند که لبنان را شبیه به غزه خواهند کرد، مقامات این رژیم، تدارکات گسترده ای را در جبهه داخلی (پشتیبانی داخی) برای آغاز نبرد با حزب الله لبنان، فراهم کردند.

یک هفته قبل از آغاز درگیری های گسترده رژیم صهیونیستی با حزب الله لبنان بود که در شبکه های مجازی، تصاویری از بیمارستان رمبام در حیفا منتشر شد که نشان میداد مسئولان این بیمارستان، اقدام به گسترش ظرفیت درمانی و بهداشتی خود کرده و طبقات پارکینگ را تبدیل به محل نگهداری و مراقب پزشکی کرده اند. طولی نکشید که این اقدام بیمارستان رمبام، در رسانه های رسمی عبری زبان نیز مورد بازتاب قرار گرفت و عملا بیمارستان رمبام در یک وضعیت آماده باش قرار گرفت.

گزارش شبکه I24 رژیم صهیونیستی از وضعیت بیمارستان رمبام

پس از رسمی شدن این موضوع، سوالات زیادی در رابطه با علل این اتفاق مطرح شد، چرا که هنوز اتفاق قابل توجهی در مرزهای شمالی رخ نداده بود و صهیونیست‌های ساکن سرزمین های اشغالی و شهرک نشینان، علت این مسئله را درک نمیکردند.

پارکینگ بیمارستان رمبام، قبل از شروع درگیری‌ها با حزب الله لبنان
وضعیت بیمارستان رامبام قبل از

اما با گذشته دو هفته از این اتفاق و آغاز عملیات زمینی ارتش رژیم صهیونستی و تجاوز به خاک لبنان، مشخص شد چرا فرماندهان ارتش رژیم صهیونیستی، بیمارستان رمبام حیفا را به این وضعیت در آورده اند. سران این رژیم، میدانند با تجاوز به خاک لبنان، در چه جهنمی قدم گذاشته اند. تجاوز زمینی به لبنان، لقمه ای است که بزرگتر از دهان فرماندهان و سران رژیم صهیونیستی است و تبعات اصلی و ویرانگر آن در هفته های آینده مشخص خواهد شد.

از زمانی که حزب‌الله حملات خود را گسترش داده و درگیری های زمینی در مرز لبنان و فلسطینی اشغالی آغاز شده است، رژیم صهیونیستی سانسور شدیدی را برای پنهان کردن زیان‌ها و خسارات وارده به جبهه داخلی اسرائیل در شمال و میزان تلفات و مجروحان جنگ اعمال می‌کند و به جای آن به رسانه‌های اسرائیلی دستور داده تا خط مشی رسانه‌ای خود را بر حملات ارتش اسرائیل به جنوب لبنان و ضاحیه جنوبی بیروت متمرکز کنند. سازمان سانسور نظامی رژیم در مقابل حملات حزب‌الله لبنان و جزئیات آن، سیاست سانسور شدید را پیاده می‌کند.

به عقیده کارشناسان، رژیم صهیونیستی نمی‌تواند حجم خسارت‌هایی را که ظرف روزهای گذشته در حمله زمینی به جنوب لبنان متحمل شده است را مخفی کند. تجاوز زمینی به خاک لبنان و نبرد با حزب الله لبنان، لقمه ای بزرگتر از دهان برای سران و فرماندهان رژیم صهیونیستی است، واقعیتی که تبعات سنگین و غیر قابل جبران آن، طی هفته های آینده مشخص خواهد شد.

برچسب‌ها