رئیس‌جمهور فرانسه شنبه در تماس با نخست‌وزیر عراق و رئیس پارلمان لبنان خواستار آتش‌بس فوری در غزه و لبنان شد.

به گزارش مشرق، امانوئل مکرون، رئیس‌جمهور فرانسه در تماس تلفنی با سران عراق و لبنان درباره شرایط غرب آسیا و جنگ غزه و لبنان به گفت‌وگو پرداخت

به گزارش آناتولی، بر اساس بیانیه کاخ الیزه، مکرون در تماس با محمد السودانی، نخست‌وزیر عراق به دلیل افزایش تنش‌ها در خاورمیانه «ابراز نگرانی جدی» کرده و بار دیگر تعهد خود را برای ممانعت از تشدید تنش‌ها اعلام کرد.

ماکرون همچنین همبستگی خود را با غیرنظامیان آسیب دیده از حملات رژیم صهیونیستی اعلام کرد و خواستار آتش‌بس فوری در لبنان و غزه شد.

رئیس‌جمهور فرانسه در تماسی جداگانه با نبیه بری، رئیس پارلمان لبنان خواستار برقراری فوری آتش‌بس شد و نگرانی عمیق خود از تشدید حملات اسرائیل به لبنان و تأثیر قابل توجه آن بر غیرنظامیان را اعلام کرد.

وی همچنین یادآور شد که کنفرانس بین‌المللی در حمایت از لبنان در ۲۴ اکتبر در پاریس برگزار خواهد شد. ماکرون در ادامه خشم خود از «هدف قرار دادن ناعادلانه» نیروهای موقت سازمان ملل در لبنان (یونیفل) و تعهد قوی فرانسه بر این مأموریت را اعلام کرد.

تاکنون ۵ نیروی یونیفل در حملات رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان زخمی شده‌اند که این موضوع با واکنش شدید جامعه بین‌المللی همراه بوده است.

علاوه بر این از آغاز حملات ارتش اسرائیل به لبنان در ۲۰ روز اخیر دستکم ۱۴۳۷ نفر به شهادت رسیدند و ۴۱۲۳ تن دیگر نیز مجروح شدند. این حملات منجر به آوارگی ۱.۳۴ میلیون لبنانی شده است

منبع: فارس