یگان پهپادی حزب الله در یک عملیات ویژه، مهم ترین و اصلی ترین پایگاه دفاع هوایی رژیم اشغالگر را در حیفا هدف قرار داد و از خدمت خارج کرد.

به گزارش سرویس جهان مشرق، یگان پهپادی حزب الله در یک عملیات ویژه، مهم ترین و اصلی ترین پایگاه دفاع هوایی رژیم اشغالگر را در حیفا هدف قرار داد و از خدمت خارج کرد و حالا دومین شهر اقتصادی صهیونیست ها با جمعیت حدود ۳ میلیون نفر بی دفاع شده و در آستانه تخلیه قرار گرفته است.

درگیری ها میان رزمندگان حزب الله و عناصر رژیم صهیونیستی در نوار مرزی جنوب لبنان و فلسطین اشغالی (محور شمال، شمال شرق و شمال غرب) در حالی ادامه دارد که سه رویداد مهم، سران باند جنایت کار صهیونیست را در میدان نبرد به شدت تحت تاثیر قرار داده و سر درگم کرده است.

صهیونیست ها در زمان شروع حمله زمینی از ترورها سرمست و برای جبهه مقاومت رجز خوانی می کردند و از برنامه ای برای پیشروی در عمق ۱۰ کیلومتری جنوب لبنان و بازگرداندن شهرک نشین ها به شمال سرزمین های اشغالی در مدت زمانی کوتاه می گفتند اما بیانیه حزب الله آنان را در یک شوق عمیق تر فرو برد و غافلگیر کرد.

حزب الله در بیانیه رسمی خود به صهیونیست ها هشدار داد به سرعت شهرهای مهم و راهبردی «عکا، طبریا و حیفا» را هرچه زودتر تخلیه و از اماکن نظامی دور شوند و این پیامی آشکار به رژیم اشغالگر بود که نه تنها موفق به بازگرداندن شهرک نشینها به مناطق شمالی نشده بلکه حالا باید منتظر خالی شدن شهرها تا عمق ۴۵ کیلومتری اراضی اشغالی باشد که یک ضربه مهلک و شکست تمام عیار برای رژیم جعلی محسوب می شود.

این بیانیه ثابت کرد حزب الله در موقعیت ضعف قرار ندارد و در مدت زمان کوتاه توانسته موضع تهاجمی خود را بازیابی کند و پیشتر شهرک نشین ها را در عمق ۱۰ کیلومتری سرزمین های اشغالی مجبور به فرار کرده بود و حالا دامنه را تا ۴۵ کیلومتر افزایش داده و اگر جنگ ادامه یابد این مقدار می تواند چند برابر شود.

رویداد دومی که در روزهای اخیر سران رژیم صهیونیستی را به شدت نگران کرده عملیات یگان پهپادی حزب الله در «هرتسلیا» بود و عبور این پرنده از سامانه های دفاع هوایی و رسیدن به این منطقه راهبردی برای اولین بار از زمان شروع جنگ، سران باند جنایت کار را عصبی کرده چرا که انتظار نداشتند مقاومت تا این مسافت و عمق زیاد، عملیات انجام دهد.

محله هرتسلیا در شمال شهر تل آویو، پایتخت خودخوانده رژیم واقع شده است که تا مرز لبنان حدود ۱۱۱ کیلومتر فاصله دارد و جزء مناطق ثروتمند در اراضی اشغالی به شمار می‌آید و محل سکونت تجار، سرمایه داران، سرکرده های سیاسی صهیونیست و محل استقرار سفارتخانه هاست و همین موقعیت بر اهمیتش افزوده است.

عملیات پهپادی حزب الله در این منطقه راهبردی منجر به قطع برق بخشی از محله شد و در مجموع هدف قرار دادن این نقطه، مقدمه ای برای متواری شدن سرمایه گذاران صهیونیست است که تا امروز تصور می کردند در امنیت و آرامش هستند اما حالا باید به فکر فرار باشند و همین مسئله سران رژیم صهیونیستی را به شدت نگران کرده است.

موضوع سومی که در روزهای گذشته صهیونیست را مضطرب کرده مربوط به ضربه ای است که یگان های موشکی و پهپادی حزب الله در یک عملیات ویژه در شمال بندر حیفا به مهم ترین و اصلی ترین پایگاه دفاع هوایی رژیم اشغالگر (در حیفا) وارد آوردند و هدف قرار گرفتن این مقر برای آنان بسیار گران تمام شده است.

حزب الله در جریان این عملیات، پایگاه راهبردی کریات ایلعیزر را با راکت و پهپاد هدف قرار داد و باعث شد این مقر که وظیفه دفاع از آسمان بندر حیفا و مناطق حومه دارد از خدمت خارج شود و همین مسئله صهیونیست ها را به شدت نگران کرده چرا که با استمرار عملیات های حزب الله، حیفا بیش از پیش آسیب پذیرتر می شود.

با از کار افتادن و ایجاد خلل در فعالیت های این پایگاه و ادامه عملیات حزب الله، راکت ها و پهپاد ها به آسانی از آسمان حیفا عبور و به اهداف از پیش تعیین شده در بندر اصابت می کنند و دومین شهر اقتصادی رژیم صهیونیستی را با جمعیت حدود ۳ میلیون نفر در آستانه تخلیه قرار می دهند و این واقعیت برای صهیونیست ها جبران ناپذیر است.

به گزارش مشرق، صهیونیست ها با جنگ رسانه ای در تلاش اند خود را پیروز میدان معرفی کنند و واقعیت های میدان نبرد را مدیریت و سانسور و حزب الله را در موقعیت ضعف نشان دهند اما مقاومت با صدور یک بیانیه و انجام دو عملیات ثابت کرده وضعیت نسبت به روزهای ابتدایی جنگ تغییر کرده و در حال تحمیل برتری خود در میدان است و باید توجه داشت این فقط بخشی محدودی از توانایی جبهه مقاومت است و این قدرت نمایی (یگان پهپادی) در هدف قرار دادن پایگاه تیپ گولانی در حومه حیفا با کشته و زخمی شدن دهها تن از نظامیان نخبه صهیونیست به خوبی دیده شد و از بی دفاع شدن آسمان این شهر راهبردی خبر داد.

برچسب‌ها