کاپیتان اسبق استقلال گفت: باعث تاسف است که استقلال در تهران استادیوم بزرگ و خوبی مثل آزادی داشته باشد ولی نتواند از آن استفاده کند.

به گزارش مشرق، صادق ورمزیار کاپیتان و بازیکن اسبق تیم استقلال درباره دیدار پیش روی این تیم مقابل ذوب آهن و شرایط این روزهای استقلال با سرمربی جدید خود همچنین بازی بعدی مقابل النصر عربستان و برگزاری این مسابقه در امارات اظهاراتی را مطرح کرد.

وضعیت استقلال در آستانه بازگشت دوباره به لیگ برتر را چطور دیده‌اید؟

خوشبختانه استقلال تا حد زیادی از آن التهاب‌ها و بحران‌های بی‌دلیل به وجود آمده برای خودش دور شده و حالا داریم می‌بینیم که از اخبار خارج شده از تمرین چیزی جز وحدت و دوستی بین بچه‌های تیم بیرون نمی‌آید که این مهم‌ترین اتفاق برای یک تیم فوتبالی و یا هر گروهی است که می‌خواهند یه کار دسته جمعی را با همدیگر انجام بدهند. به همین خاطر معتقدم وضعیت برای استقلال در روزها و هفته‌های آینده قدم به قدم بهتر خواهد شد.

چطور اینقدر مطمئن صحبت می‌کنید؟

به خاطر ذات تیم استقلال است که این را می‌گویم. من سال‌های سال در این تیم فوتبال بازی کردم و سالیان سال است که اخبار و وضعیت این تیم را دنبال می‌کنم. ما به هر حال از یک خانواده هستیم و می‌دانیم که در داخل خانواده‌مان چه خبر است. اعضای این خانواده تا چه اندازه نسبت به نتایج تیم حساس هستند و تلاش می‌کنند که استقلال نتیجه لازم را بگیرد. به همین خاطر است که می‌گویم استقلال قطعاً در روزها و هفته‌های آینده شرایط خوبی را برای خودش رقم خواهد زد.

تغییر در کادر فنی و حضور سهراب بختیاری‌زاده را چطور ارزیابی کرده‌اید؟

به نظرم سهراب یکی از نفراتی بود که می‌توانست در این برهه به کمک تیم بیاید. بختیاری‌زاده شاید تجربه آنچنانی سرمربیگری نداشته باشد ولی با کمک اعضای کادر فنی و به هر حال آن تجربیاتی که داشته می‌تواند در مقطع کوتاه استقلال را از این وضعیت خارج کند و تیم را به آرامش و موفقیت برساند البته من معتقدم او در کنار یک مربی خوب خارجی شرایط بهتری را هم برای خود و استقلال رقم خواهد زد.

به نظر شما یک کمک مربی خارجی خوب کنار دست سهراب بختیاری زاده بهتر جواب می‌دهد یا یک سرمربی خوب بالای سر بختیاری‌زاده؟

فرقی نمی‌کند در هر دو حالت شرایط برای استقلال مطلوب خواهد بود. مطمئناً بختیاری‌زاده اینقدر فوتبالیست باهوشی بوده که بتواند در هر دو حالت از حضور یک خارجی خوب کنار دست خودش استفاده کامل را ببرد و استقلال را در وضعیت خوبی قرار بدهد. استقلال در شرایطی قرار گرفته که باید در یک برهه کوتاه مدت خودش را از نظر روحی روانی بازیابی کند و سهراب بختیاری‌زاده از آن دسته مربیانی است که می‌تواند این اتفاق را در استقلال به وجود بیاورد. یک چیزی شبیه به حضور کریم باقری در تیم پرسپولیس که معمولاً مانع از برهم ریختگی اوضاع روحی روانی بازیکنان تیم پرسپولیس شده و تاثیرگذاری مثبت خودش را در این تیم نشان داده است. البته سهراب بختیاری‌زاده به لحاظ تجارب مربیگری از کریم جلوتر است و این می‌تواند یک حسن و برتری برای سهراب بختیاری‌زاده باشد که دوست دارد به عنوان مربی و یا سرمربی هم در تیم بزرگ استقلال کار کند.

بازی با ذوب آهن را چطور پیش‌بینی می‌کنید؟

مهمترین اتفاق در بازی با ذوب آهن این است که ما بتوانیم فوراً گل بزنیم. تیم ذوب آهن در این سال‌ها با مربیانی کار کرده که بیشتر عادت کرده‌اند دفاع خوبی را تجربه کنند. تیم ذوب آهن ساختار دفاعی خوبی دارد و از کمربند میانی به عقب همه زوایای تیمشان را به خوبی می‌بندند و مانع از حضور بازیکنان تیم رقیب در زمین شان می‌شوند. خیلی خوشحالم که مهرداد محمدی به جمع نفرات استقلال برگشته و بقیه بازیکنان هم سرحال هستند. هرچند که ما هنوز به یک مهره و عنصر مثل محمد محبی یا مهدی قائدی در خط حمله تیم مان نیاز داریم.

امیرعلی صادقی در دیدار تدارکاتی مقابل چادرملو گلزنی کرد. به نظر شما او می‌تواند نقش چنین مهره‌ای را در استقلال بازی کند؟

من فصل گذشته هم از نیمکت نشینی و دوری امیرعلی صادقی از ترکیب استقلال تعجب می‌کردم. اگر به خاطر داشته باشید وقتی کی روش به ایران برگشت و برای جام جهانی ۲۰۲۲ هدایت تیم ملی را در دست گرفت بلافاصله با دیدن صادقی او را به تیم ملی دعوت کرد. صادقی جزو فوتبالیست‌هایی است که می‌تواند در این شرایط به استقلال کمک کند و باید سهراب بختیاری‌زاده از این چهره جوان استفاده بیشتری ببرد. من معتقدم اگر صادقی به عنوان یک موتور محرک در جمع مهاجمان و هافبک‌های تهاجمی استقلال قرار بگیرد می‌تواند به گلزنی بلانکو و مهرداد محمدی کمک کند. این نکته نباید فراموش شود که ما در خط حمله یک فکر بازیساز و آگاه توام با تکنیک لازم داریم.

بازی با النصر در امارات را چطور پیش‌بینی می‌کنید؟

ای کاش این مسابقه در تهران برگزار می‌شد. ای کاش استادیوم آزادی به این وضعیت دچار نشده بود و در سال‌های گذشته آرام آرام ورزشگاه آزادی را آماده رقابت‌های بین‌المللی و داخلی می‌کردند. باعث تاسف است که استقلال در تهران استادیوم بزرگ و خوبی مثل آزادی داشته باشد ولی نتواند از آن استفاده کند. به هر حال تیم استقلال در امارات هم تنها نمی‌تواند باشد چون آنجا به واسطه حضور بازیکنان ایرانی ایرانی‌های زیادی هستند که به فوتبال علاقه دارند و می‌خواهند تیم استقلال را از نزدیک ببینند. از طرفی حضور کریستیانو رونالدو در تیم النصر عربستان هم می‌تواند دلیلی باشد تا خیلی‌ها برای تماشای بازی استقلال به استادیوم بروند. البته امیدوارم که تعداد ایرانی‌های حاضر در استادیوم بیشتر باشد.

منبع: خبر ورزشی