پس از اعلام آماده‌باش کره‌شمالی به نیروهایش برای احتمال درگیری، ارتش کره‌جنوبی هم از اعلام «آمادگی کامل» جهت پاسخ احتمالی به پیونگ‌یانگ خبر داد.

به گزارش مشرق، ستاد کل ارتش کره‌شمالی روز یکشنبه در پی بیانیه تهدیدآمیز کره‌جنوبی علیه این کشور، به یگان مشترک توپخانه‌ای و برخی دیگر از یگان‌های مجهز و قدرتمند خود دستور آماده‌باش برای احتمال یک «درگیری تمام‌عیار» با کره‌جنوبی در صورت عبور پهپادهای این کشور از حریم هوایی کره‌شمالی را داد.

طبق گزارش خبرگزاری فرانسه، ارتش کره‌جنوبی هم امروز (دوشنبه) از «آمادگی کامل» برای پاسخ به اقدامات پیونگ‌یانگ خبر داد.

«کیم یو جونگ» خواهر بانفوذ «کیم جونگ اون» رهبر کره ‌شمالی پیشتر در بیانیه‌ای که از سوی رسانه دولتی این کشور منتشر شد به سئول درباره وقوع «فاجعه وحشتناک» در صورت پرواز هواپیماهای بدون سرنشین کره‌جنوبی بر فراز پیونگ‌یانگ هشدار داده بود.

اگرچه ارتش کره جنوبی پیشتر مسئله دست داشتن در این پروازها را رد کرده، اما خواهر رهبر کره‌شمالی در اظهاراتش گفت: «کره‌شمالی آماده دست زدن به یک اقدام تلافی‌جویانه قدرتمند مناسب، در صورت پرواز مجدد پهپادهای حامل تبلیغات ضد پیونگ‌یانگ در کره‌شمالی است.»

«لی سیونگ-جون» سخنگوی ستاد مشترک ارتش کره‌جنوبی طی یک جلسه توجیهی بیان کرد: «ارتش ما از نزدیک وضعیت را رصد می‌کند و تماما آماده اقدامات تحریک‌آمیز کره‌شمالی است.»

ستاد مشترک ارتش کره‌جنوبی روز دوشنبه، مسئولیت ارتش این کشور برای ارسال پهپادها به مرز را نه تایید و نه رد کرد، اما اظهارات مقامات کره‌شمالی را «بی‌شرمانه» خواند.

سخنگوی ستاد مشترک ارتش کره‌جنوبی افزود: «کره‌شمالی حتی نمی‌تواند منبع یک پهپاد را در آسمان پیونگ‌یانگ تایید کند، اما کره‌جنوبی را مقصر می‌داند. این چیزی جز ادعایی بی‌شرمانه نیست.»

وزارت اتحاد کره‌جنوبی هم مدعی شد که کره‌شمالی با بیان چنین مسئله‌ای صرفا «بهانه‌ای می‌تراشد تا اقدامات تحریک‌آمیز خود را انجام داده و در جامعه ما تنش به راه بیندازد.»

منبع: ایسنا