کد خبر 1652474
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۴۰۳ - ۱۰:۰۲

وزیر امور خارجه ایران صبح امروز در مسقط و در ادامه رایزنی‌هایش در منطقه برای توقف جنایات رژیم صهیونیستی با همتای عمانی دیدار کرد.

به گزارش مشرق، سیدعباس عراقچی وزیر امور خارجه صبح امروز (دوشنبه) ۲۳ مهرماه در دومین مقصد سومین دور سفرش به منطقه با سید بدر البوسعیدی وزیر امور خارجه سلطنت عمان در محل وزارت امور خارجه عمان در مسقط دیدار و گفت‌وگو کرد.

این سفر در راستای رایزنی درباره اوضاع جاری در منطقه به دلیل جنایات رژیم صهیونیستی در غزه و لبنان و با هدف توقف این جنایات و تجاوزات و برقراری آتش‌بس انجام شده است،

در این دیدار موسی فرهنگ سفیر ایران در مسقط، اسماعیل بقایی سخنگو و محمد علی‌بک دستیار وزیر و مدیرکل خلیج‌فارس وزارت امور خارجه حضور دارند.

عراقچی روز گذشته نیز در سفر به بغداد با با فؤاد حسین وزیر امور خارجه، عبداللطیف رشید رئیس‌جمهور و محمد شیاع السودانی نخست‌وزیر عراق دیدار و گفت‌وگو کرد.

رئیس دستگاه دیپلماسی امروز درباره سفرش به بغداد خاطرنشان کرد: ادامه رویکرد مسئولانه جمهوری اسلامی ایران در قبال امنیت و ثبات منطقه را تشریح کردم و جلوگیری از تشدید وخامت وضعیت امنیتی در غرب آسیا را مستلزم توقف فوری ماشین‌ جنگی رژیم صهیونیستی دانستم.دیپلماسی با هدف بسیج ظرفیت همه‌ کشورهای منطقه و سازمان‌های بین‌المللی برای مقابله با تهدیدات خطرناک رژیم ‌صهیونیستی علیه صلح، ثبات و امنیت سراسر منطقه، فعالانه در میدان است.

عراقچی در دور نخست این سفرها به لبنان و سوریه و در دور دوم به عربستان و قطر سفر و با مقامات این کشورها درباره اوضاع جاری در منظقه و در راستای تلاش برای توقف جنایات صهیونیست‌ها به گفت‌وگو پرداخت.