کد خبر 1652582
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۰

با توجه به رشد صنعت و افزایش تعداد واحدهای صنعتی در داخل کشور، روز به روز اهمیت استفاده از ابزارهای کنترلی در هر واحد بیشتر می‌شود که تا کنون باسکول جاده ای مناسب‌ترین گزینه کنترلی برای استفاده و نظارت بر ورود و خروج مواد اولیه و محصول نهایی در واحدهای صنعتی و کارخانجات بوده است.

بر اساس آمار فروش باسکول‌های جاده‌ای در ۱۰ سال گذشته بیشترین باسکول نصب شده در صنایع باسکول تریلی کش است. بعد از آن باسکول کامیون کش و در آخر هم باسکول ۸۰ تن. بدون شک باسکول هایی با حداکثر ظرفیت توزین ۵۰ تن، ۶۰ تن و ۸۰ تن بالای ۹۰ درصد نیاز صنایع را در ایران پوشش داده است.

این امر دو دلیل عمده داد؛ دلیل اول به وسایل نقلیه جابجایی بار در ایران مربوط می‌شود که اکثرا کامیون و تریلی هستند، بنابراین توان و ظرفیت جابجایی بار بیشتر از این میزان را ندارند. و دلیل دوم ظرفیت کاری و پتانسیل تولید کارخانجات و واحدهای صنعتی است. واحدهای کوچک اصولا از باسکول ‌های ۵۰ تن، واحدهای متوسط و بزرگ از باسکول های ۶۰ تن و واحدهای بزرگتر از باسکول های ۸۰ تن استفاده می‌کنند. عمدتا ورود و خروج بار در این واحدهای صنعتی و کارخانجات از این میزان فراتر نیست.

در ادامه مختصری در مورد این باسکول‌ها توضیحاتی ارائه شده که به شما کمک می‌کند با این محصولات و نیاز کسب‌وکار خود به هر کدام بیشتر آشنا شوید.

باسکول ۶۰ تنی یا تریلی کش

باسکول ۶۰ تنی به طور مشخص برای توزین وسیله‌های نقلیه مانند ماشین تریلی و ماشین ۱۸ چرخ استفاده می‌شود. همچنین این باسکول جاده ای طولی حداکثر ۱۶ متر دارد پس ماشین هایی که فاصله بین چرخ های عقب و چرخ های جلوی آن‌ها بیش از شانزده متر است را نمی‌توان با این باسکول جاده ای توزین کرد.

باسکول ۶۰ تنی که به باسکول تریلی کش نیز معروف است به طور معمول در صنعت های مختلفی مورد استفاده قرار می‌گیرد مانند، معادن، کارخانه های تولیدی، صنایع نفت و گاز و پتروشیمی، صنایع آهن آلات و فولاد، صنایع غذایی و ....

این باسکول جاده ای به سیستم نظارت، سیستم کنترل کیفیت، سیستم حسابداری و سیستم مالی یک کارخانه یا کارگاه تولیدی کمک قابل توجهی می‌کند. باسکول ۶۰ تن در واقع اهرم نظارتی یک واحد صنعتی است.

تقریبا می‌توان گفت تمامی صنایع کشور به باسکول تریلی کش ۶۰ تنی نیاز دارند! البته لازم به ذکر است که ظرفیت باسکول جاده ای نصب شده در واحد صنعتی با توجه به نیاز آن واحد و نوع وسیله نقلیه ای که در این واحد رفت و آمد دارد بستگی دارد.

باسکول ۵۰ تن یا کامیون کش

باسکول‌ ۵۰ تنی جاده ای به دلیل امکان پوشش دادن بخش زیادی از واحدهای صنعتی مورد استقبال بسیاری از صاحبان کسب‌وکار ها است. بعد از باسکول تریلی کش، این باسکول بیشترین تقاضا را در بازار ایران دارد.

این باسکول دارای مدل‌های متفاوتی با نام یورو ۵۰ تن، باسکول یورو نیو ۵۰ تن، باسکول یورو شیپ ۵۰ تن و باسکول ۵۰ تنی فلزی است. باسکول ۵۰ تنی در پند کاسپین به صورت صفحات بتن-فلز که به عنوان باسکول بتنی شناخته می‌شود و باسکول فلزی تولید می‌شود.

باسکول‌ ۵۰ تنی در ابعاد ۳ در ۸ متر طراحی و تولید می‌شوند، بنابراین توزین وسایط نقلیه با حداکثر طول ۸ متر را می‌توان با باسکول جاده ای ۵۰ تنی توزین کرد. با این باسکول امکان توزین تمامی وسایط نقلیه با ابعادی کوچک‌تر از تریلی امکان پذیر است. کسب‌وکارهای کوچک که حجم ورود و خروج مواد اولیه و محصول تولیدی در کارگاه‌ها، کارخانه‌ها، مزارع و باغ‌های آنها در بازه ۷ تا ۵۰ تن می‌باشد، باسکول کامیون کش برای آنها بهترین گزینه است.

از مزایای باسکول ۵۰ تنی تولید شده در شرکت فناوری پند کاسپین می‌توان به روند خرید و نصب آسان باسکول اشاره کرد که تمامی باسکول‌های تولید شده به صورت پیش‌ساخته راهی محل نصب می‌گردند. پیش‌ساخته بودن سازه به تسریع امر نصب کمک شایانی می‌کند و در وقت و هزینه‌ی مشتریان گرامی صرفه‌جویی چشمگیری حاصل می‌شود.

این باسکول برای واحدهای صنعتی مانند باغداری‌ها و کشاورزی، مرغداری های کوچک، صنایع ساختمانی و … می‌باشد.

باسکول جاده ای ۸۰ تن

باسکول ۸۰ تنی که بر اساس حداکثر ظرفیت توزین نامگذاری شده است در صنایع مختلفی اما در تعداد کمتری در مقایسه با باسکول تریلی کش و کامیون کش در سراسر کشور نصب شده است. ما در شرکت فناوری پند کاسپین سال‌ها است این باسکول را با هدف رفع نیاز داخلی و در برخی مواقع بنا به درخواست مشتریان خارجی طراحی و تولید کرده‌ایم.

باسکول ۸۰ تنی در مدل های یورو نیو و کاسپین به بازار ایران و منطقه عرضه می‌شود. ابعاد این باسکول متناسب با فضای نصب اختصاص داده شده و ابعاد کامیون ترددی در آن واحد طراحی می‌شود.

باسکول جاده‌ای ۸۰ تنی مدل "یورو نیو" شرکت پند کاسپین با ابعاد ۳ در ۱۶ متر طراحی و تولید می‌شود. این باسکول برای توزین وسایل نقلیه با حداکثر طول ۱۶ متر مناسب است. همچنین، در مدل فلزی کاسپین، باسکول جاده‌ای ۸۰ تنی با ابعاد ۱۶ و ۱۸ متر طراحی می‌شود. البته که این باسکول قابلیت سفارشی سازی هم دارد.

در هنگام خرید باسکول جاده ای به چه نکاتی باید توجه کنیم ؟!

باسکول‌ها یکی از ابزارهای مهم در صنایع مختلف هستند و انتخاب یک باسکول با کیفیت از اهمیت بسزایی برخوردار است. اما چگونه می‌توانیم ارزش باسکول را ارزیابی کنیم؟ در این بخش، به بررسی چند روش ارزیابی کیفیت باسکول‌ها می پردازیم:

دقت در اندازه‌گیری: دقت اندازه‌گیری یکی از مهم‌ترین معیارهای ارزیابی باسکول است. باسکولی که دقت بالایی در اندازه‌گیری وزن دارد، معمولاً بهترین انتخاب است. برای ارزیابی دقت، باید به مشخصات فنی لودسل و استانداردهایی که توسط سازمان‌های مرتبط تعیین شده است، مراجعه شود.

دوام و عمر مفید باسکول جاده ای: باسکولی که دارای دوام و عمر مفید بالایی است، نیاز به تعمیرات کمتری دارد و در نتیجه از نظر اقتصادی به‌صرفه‌تر خواهد بود. برای ارزیابی این مورد، می‌توانید به نقدها و تجربیات دیگران که از باسکول جاده ای برندهای مختلف استفاده کرده‌اند، رجوع کنید.

قابلیت ماندگاری کالیبره بالا: باسکول هایی که قابلیت ماندگاری کالیبراسیون بالایی دارند، خیال شما را از دقت توزین برای مدت طولانی راحت می‌کنند. این قابلیت هزینه‌های جانبی شما را کاهش می‌دهد و اطمینان از توزین را بالا می‌برد.

خدمات پس از فروش مطمئن: انتخاب یک باسکول از شرکتی با سابقه و ارائه خدمات پشتیبانی فنی قوی، اطمینان از عملکرد مطلوب و رضایتمندی بیشتر را فراهم می‌کند. مطالعه نقدها و تجربیات دیگر کاربران، بررسی سیاست‌های پشتیبانی شرکت و مشاوره با افراد ماهر در این زمینه می‌تواند به شما در حصول اطمینان از کارکرد باسکول کمک کنند.

خرید باسکول جاده‌ ای برای صنایع

ما در شرکت فناوری پند کاسپین (باسکول پند) با تمرکز بر تولید محتوای کاربردی و افزایش آگاهی مشتریان از محصولات خود تلاش کرده‌ایم برای تمامی صنایع به گونه‌ای مطالب را تهیه کنیم که شما صاحبان کسب‌وکار مختلف بهترین انتخاب را داشته باشید. استراتژی فروش ما مبنی بر افزایش آگاهی و انتخاب دقیق مشتری است که بر همین اساس تمامی کارشناسان فروش خود را آموزش داده ایم تا هرآنچه برای تصمیم گیری نیاز دارید را در اختیار شما قرار دهند. جهت کسب اطلاعات بیشتر از سایت pandcaspian.com بازدید کنید و یا با شماره‌های ۰۲۱۸۳۸۰۲۰۰۰ و یا ۰۹۱۲۰۴۵۵۲۵۰ در تماس باشید.

این محتوا تبلیغاتی است.

برچسب‌ها