یک وب‌سایت اسرائیلی، دیدار مخفیانه روز گذشته رئیس شاباک رونین بار با رئیس دستگاه اطلاعات مصر عباس کامل در قاهره را فاش کرد.

به گزارش مشرق، وبگاه واللا به نقل از یک منبع آگاه که خواست نامش فاش نشود، نوشت که رونین بار، یکشنبه به صورت محرمانه به قاهره رفته و با عباس‌ کامل درباره چندین پرونده از جمله بن‌بست ایجاد شده در روند مذاکرات تبادل اسرا و آتش‌بس رایزنی کرده است.

این نخستین سفر یک مقام ارشد اسرائیلی به قاهره از ۲۲ آگوست گذشته است، زمانی که رئیس شاباک و رئیس موساد دیوید بارنیا، برای گفت‌وگو در مورد استقرار نیروهای ارتش اشغالگر در محور صلاح الدین (فیلادلفیا)، بازگشایی گذرگاه رفح به عنوان بخشی از توافق احتمالی در مورد غزه به مصر سفر کرده بودند. این گفت‌وگوها به پیشرفتی منجر نشد و بحران بزرگی بین اسرائیل و مصر به وجود آمد که از آن زمان بدتر شده است.

به گفته یک منبع آگاه اسرائیلی، بار در سفر به قاهره با کامل درباره روش‌های از سرگیری مذاکرات تبادل اسرا پس از تماس‌های رهبر حماس یحیی السنوار با نمایندگان این جنبش در دوحه و میانجیگران قطری و مصری گفت‌وگو کرده است.

بر اساس این گزارش، رئیس شاباک همچنین با کامل درباره راه‌های پایان دادن به بحران در محور صلاح‌الدین و گذرگاه رفح که روابط اسرائیل و مصر را تیره کرده، گفت‌وگو کرده است.

منبع: فارس