کد خبر 1652624
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۸

حزب‌الله لبنان امروز دوشنبه، اقدام تیم رسانه‌ای بی‌بی‌سی در نقض حریم زمینی لبنان و ورود به یکی از روستاهای این کشور به همراه نظامیان اسرائیلی را به‌شدت محکوم کرد.

به گزارش مشرق؛ دفتر ارتباطات رسانه‌ای حزب‌الله لبنان طی بیانیه‌ای اعلام کرد: «BBC به جانبداری کورکورانه از قاتلان و جنایت‌کاران و توجیه بربریت صهیونیست‌ها علیه ملت‌های فلسطین و لبنان در تمامی تریبون‌ها و زبان‌ها بسنده نکرده و گستاخانه یک تیم رسانه‌ای را به یکی از روستاهای جنوبی با همراهی ارتش اشغالگر اعزام کرده است».

حزب‌الله لبنان در ادامه این اقدام را نقض حرمت و حاکمیت اراضی لبنان و قوانین این کشور دانست و آن را غیرقابل توجیه و مردود دانست و از وزارت اطلاع‌رسانی، شورای ملی رسانه‌ها و دستگاه‌های امنیتی و قضایی ذی‌ربط خواست تا تدابیر قانونی لازم علیه BBC و تیم رسانه‌ای آن در لبنان اتخاذ کنند.همچنین از اتحادیه روزنامه‌نگاران و نویسندگان و رسانه‌های آزاد در جهان خواست تا اقدام این شبکه انگلیسی را محکوم کنند.

حمایت انگلیس از رژیم صهیونیستی تازگی ندارد و چند روز پیش بود وب‌سایت دی‌کلسیفاید یو.کِی از همکاری تیپ ۷۷ ارتش بریتانیا با اسرائیل در حوزه جنگ روانی و شناسایی محل اختفای فرماندهان مقاومت پرده برداری کرد.

بر اساس این گزارش، اسناد و فایل‌های محرمانه‌ای وجود دارد که نشان می‌دهد نهادهای اطلاعاتی و نظامی انگلیس با رژیم صهیونیستی مبادلات محرمانه‌ای داشته‌اند و در خصوص مشاوره‌های حوزه جنگ روانی و عملیات‌های غیر مرگ‌آور در رسانه، تیپ ۷۷ ارتش انگلیس با نیروهای دفاعی این رژیم (IDF) رسماً همکاری و تعامل داشته است؛ همین‌طور فعالیت‌های این واحد در ماه‌های اخیر در فضای مجازی شامل استفاده از ویدئوهای ساختگی و ایجاد حساب‌های جعلی در شبکه‌های اجتماعی برای دفاع از کشتار اسرائیل در غزه نیز می‌شود.

منبع: فارس