یک گزارش صهیونیستی هشدار داده است که اقدامات تسلیحاتی گسترده مصر و تقویت نیروهای نظامی این کشور به ویژه در سینا، به چالشی بزرگ برای رژیم صهیونیستی تبدیل شده است.

به گزارش مشرق، یک گزارش صهیونیستی نسبت به «تسلیح سریع و گسترده مصر و پل‌ها و تونل‌هایی که ارتش مصر ساخته و اجازه می‌دهد که واحدهای نظامی کامل در عرض چند ساعت جابجا شوند» هشدار داد.

وبگاه خبری صهیونیستی «Epoch» در گزارشی پرسید: «جنگی که مصر برای آن آماده می‌شود چیست و چه ارتباطی با جدا شدن از محور فیلادلفیا دارد؟»

این وبگاه عبری اقدامات مصر در راستای تسلیحات گسترده را به عنوان «توطئه‌ها در سواحل نیل» توصیف کرده و مدعی شد: «رژیم عبدالفتاح السیسی در حال تجمیع نیروهای نظامی علیه اسرائیل است.»

وبگاه عبری خاطرنشان کرد که اخیراً در رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی صهیونیستی، ادعاهای نگران‌کننده‌ای مبنی بر «نیت‌های پنهانی مصر» نسبت به رژیم صهیونیستی مطرح شده است.

فعالان شبکه‌های اجتماعی در این رژیم ادعا می‌کنند که هیچ صلح واقعی با مصر وجود ندارد و مصر طی چندین دهه به تسلیحات خود با سرعتی هشداردهنده افزوده و از نیروهای نیابتی برای تضعیف امنیت رژیم صهیونیستی حمایت کرده است.

برخی دیگر خواستار این شده‌اند که «چشمان اسرائیل از مصر غافل نماند» و اعلام کردند که قاهره نمی‌خواهد که رژیم صهیونیستی، حماس را شکست دهد. علاوه بر این، ارتش مصر به طور گسترده نیروهای خود را در صحرای سینا تقویت کرده است که این امر باعث شده بسیاری خواستار نظارت بیشتر ارتش این رژیم بر مصر شوند تا اطمینان حاصل شود که رژیم صهیونیستی برای هر گونه تهدید آماده است.

این وبگاه عبری همچنین اضافه کرد که این نگرانی‌ها در پی افزایش تنش‌ها بین رژیم صهیونیستی و مصر رخ داده است که در سپتامبر گذشته به اوج خود رسید؛ پس از آنکه بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی از عقب‌نشینی از محور فیلادلفیا، مرز بین نوار غزه و مصر که توسط حماس برای انتقال سلاح استفاده می‌شود، خودداری کرد.

وزارت امور خارجه مصر اظهارات نتانیاهو را محکوم و وجود تونل‌های فعال قاچاق سلاح از صحرای سینا به نوار غزه را تکذیب کرد.

منبع: مهر