نقشه وحشیانه و غیرانسانی رژیم صهیونیستی برای شمال غزه و هشدار نسبت به هرگونه حماقت علیه بخش نفت ایران از محورهای مورد توجه روزنامه های مطرح جهان عرب است.

به گزارش مشرق، رژیم صهیونیستی که بعد از گذشت یک سال از آغاز تجاوز به نوار غزه هنوز نتوانسته اهداف خود را در این منطقه کوچک محقق سازد، بعد از به راه انداختن حمام خون در این باریکه به دنبال محاصره شمال آن است.

روزنامه القدس العربی در خصوص نقشه رژیم صهیونیستی برای شمال غزه نوشت: شمال این باریکه کاملاً تحت محاصره قرار گرفته به طوری که این منطقه از شهر غزه به صورت کامل جدا شده است. نظامیان صهیونیست زیرساخت‌های جبالیا را کاملاً تخریب کرده و سه بیمارستان اندونزی، کمال عدوان و العوده را تحت محاصره خود درآورده‌اند. دست کم ۴۰۰ هزار نفر در این منطقه محاصره شده‌اند و به شدت هدف حملات اشغالگران قرار می‌گیرد. تمام این گزاره‌ها بیانگر آن است که رژیم صهیونیستی در حال اجرای «نقشه ژنرال ها» است؛ نقشه‌ای که از سوی افسران سابق ارتش این رژیم برای تبدیل کردن شمال غزه به منطقه بسته نظامی و از بین بردن افرادی که در این منطقه می‌مانند بر اثر گرسنگی و قحطی ارائه شده است.

روزنامه رأی الیوم در گزارشی نوشت: با وجود تشدید نسل کشی در نوار غزه و جنایات در جنوب لبنان شاهد عدم قطع روابط میان بحرین و امارات با رژیم صهیونیستی هستیم. در این خصوص باید به چند وجه از این روابط اشاره کنیم: همکاری‌های امنیتی و نظامی میان آنها، همکاری‌های امنیتی محرمانه میان منامه و تل آویو با هدف رویارویی با ایران، سخنان نتانیاهو درباره اهمیت حضور خاندان حاکم در بحرین برای مقابله با ایران، توجه ویژه کابینه تل آویو به برقراری روابط با نظام‌ها و کشورهای نزدیک به ایران به ویژه بحرین با مسافت ۲۰۰ کیلومتر از لحاظ جغرافیایی با هدف جمع آوری اطلاعات، گزارش نیویورک تایمز درباره تداوم روابط میان اسرائیل و امارات با وجود جنگ علیه غزه و استفاده از سیستم‌های جاسوسی رژیم صهیونیستی توسط امارات طی سال‌های گذشته برای تحت پیگرد قرار دادن مخالفان خود.

روزنامه سوری الثوره نوشت: آیا باور می‌کنید که جو بایدن از هفت هفته قبل تلفن خود را روی نتانیاهو بسته است؟ آنطور که کاخ سفید ادعا کرده، بایدن با نتانیاهو اختلاف پیدا کرده و به تماس‌های او پاسخ نمی‌دهد و از رژیم صهیونیستی به دلیل هدف قرار دادن نیروهای سازمان ملل در جنوب لبنان انتقاد کرده است. به نظر می‌رسد وحشی گری های تل آویو از دست آمریکا نیز خارج شده و واشنگتن بیشتر به تحولات مربوط به انتخابات ریاست جمهوری مشغول است.

روزنامه لبنانی الاخبار درباره آمریکا نوشت: منابع آگاه در گفت و گو با الاخبار فاش کردند که یک تیم امنیتی آمریکایی متشکل از ۱۵ افسر سیا پنجشنبه گذشته وارد فرودگاه بیروت شدند و با خودروهای ضدگلوله بدون پلاک به مقر سفارت آمریکا در عوکر رفتند. نکته خطرناک، مشارکت عناصر آمریکایی در جنگ کنونی به ویژه دست داشتن سرویس جاسوسی این کشور در ترور وفیق صفا رئیس کمیته هماهنگی با نیروهای نظامی و امنیتی لبنان در حزب الله به شمار می‌رود.

روزنامه سوری الوطن گزارش داد: همزمان با به صدا درآمدن زنگ خطر جنگ منطقه‌ای، هشدارها نسبت به تضعیف امنیت جهانی انرژی در سایه افزایش قیمت نفت طی روزهای گذشته به میزان ۱۰ درصد تشدید شده است. نکته مهم آنکه این درگیری‌ها در قلب مسیرهای جهانی تجارت و نفت قرار گرفته به طوری که روزانه ۱۸ میلیون بشکه نفت از تنگه هرمز منتقل می‌شود. با وجود آنکه تولید نفت ایران تنها ۳ درصد از مجموع تولید جهانی را تشکیل می‌دهد اما هرگونه هدف قرار دادن این بخش می‌تواند اقتصاد جهانی را تحت الشعاع قرار داده و قیمت نفت را افزایش دهد. پائولو شیراک رئیس پژوهشکده سیاست جهانی در آمریکا اذعان کرد: تبعات هرگونه حمله به تأسیسات نفتی ایران تمام جهان را تحت الشعاع قرار می‌دهد.

روزنامه المراقب العراقی نوشت: محور مقاومت در چند جبهه در حال نشان دادن یک پایداری و ایستادگی اسطوره‌ای از خود است که همین مسأله استکبار غرب را شوک زده کرده است. آنها فکر می‌کردند نبرد کنونی، آسان باشد و خیلی زود به پایان برسد اما بر اساس برآوردهای منتشر شده، محور مقاومت خود را برای یک جنگ طولانی آماده کرده است. این محور موفق شده است نقشه اشغالگرانه رژیم صهیونیستی موسوم به نیل تا فرات را خنثی کند.

روزنامه یمنی المسیره نیز گزارش داد: عملیات طوفان الاقصی در ۷ اکتبر سال گذشته میلادی اسطوره دروغین ۷۰ ساله صهیونیست‌ها را در هم شکست. فلسطینی‌ها طی یک روز تمام نقشه‌های رژیم صهیونیستی مبنی بر عادی سازی روابط با کشورهای عربی و ترویج دروغ‌های مربوط به مظلومیت یهودیان و… از بین بردند. این اتفاق برای دشمن صهیونیستی بسیار وحشتناک است چرا که بار دیگر مسأله فلسطین را در سطح توجهات منطقه‌ای و جهانی قرار داد.

منبع: مهر