کد خبر 1652790
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۴۰۳ - ۰۸:۰۲

سردار نیلفروشان در مصاحبه‌ای می‌گوید: «نابودی اسرائیل بزرگترین آرزوی من از کودکی بوده است؛ استراتژی انقلاب اسلامی هم محو نابودی رژیم جعلی صهیونیستی است که ان‌شاءالله در این راه به شهادت برسیم.»

به گزارش مشرق، دکتر یدالله جوانی طی یادداشتی نوشت: از آنجا که شهادت هنر و آرزوی مردان و اولیاء خدا است، شهادت و آسمانی شدن سرلشکر پاسدار حاج عباس نیلفروشان را، بایدبه روح ملکوتی‌اش تبریک و تهنیت گفت. اما از دیگر سو، شهادت این مجاهد بزرگ و مهاجر فی سبیل‌الله در کنار سید حسن نصرالله، ملت ایران را عزادار نمود و از این جهت باید این مصیبت را به عموم مردم و خصوصا رزمندگان دوران دفاع مقدس و همرزمان و خانواده محترم ایشان تسلیت گفت. نیلفروشان از فرماندهان پیشکسوت و جانبازان پر افتخار دوران دفاع مقدس بود. از فضیلت‌های این سردار شهید، عمری سراسر مجاهدت پر ثمر، از سن سیزده سالگی تا لحظه شهادت است. بر تن کردن لباس جهاد قبل از رسیدن به سن تکلیف، حفظ این لباس عزت و امنیت‌آفرین برای ملت ایران همراه با ثبات قدم و ایمانی استوار به مدت چهل و پنج سال، و حضوری مستمر در میدان‌های نبرد با مسئولیت‌های مختلف در سطوح سه‌گانه تاکتیکی، عملیاتی و راهبردی، از این شهید والامقام، یک پاسدار و فرمانده تراز انقلاب اسلامی با کارنامه‌ای بسیار درخشان ساخته بود.

در کارنامه و سابقه رزم و جهاد نیلفروشان، فرماندهی دسته، فرماندهی گروهان، فرماندهی گردان، فرماندهی محور، با خدمت در دو لشکر پرافتخار ۱۴ امام حسین علیه‌السلام و ۸ نجف اشرف در دوران دفاع مقدس به ثبت رسیده است. نیلفروشان بعد جنگ به دلیل نبوغ رزم‌آوری و پختگی نظامی، مسئولیت معاونت عملیات لشکر هشت نجف اشرف را بر عهده می‌گیرد. روحیه سلحشوری و شجاعت توام با تدبیر و قدرت طراحی و برنامه‌ریزی عملیاتی، نیلفروشان را در مسئولیت‌های بالاتری، چون: معاونت عملیات نیروی زمینی سپاه، فرماندهی دانشگاه فرماندهی و ستاد، جانشین معاونت عملیات سپاه و مسئول معاونت عملیات سپاه قرار می‌دهد. سرلشکر شهید در خلال این دوران، با حضور چندین ساله در لبنان و سوریه و مبارزه با گروه‌های تروریستی، چون داعش، تجربه کار در جبهه مقاومت از نزدیک در همراهی با شهید سلیمانی، شهید سید حسن نصرالله و دیگر نام‌آوران میدان نبرد با رژیم صهیونی را به کارنامه پر افتخارش به گونه‌ای می‌افزاید که، بعد از شهادت سردار زاهدی، او منتخب سید مقاومت می‌شود تا جایگزین شهید زاهدی گردد.

انتخاب سردار نیلفروشان از سوی سید حسن نصرالله به عنوان جایگزین سرلشکر پاسدار شهید زاهدی در امور مستشاری سوریه و لبنان، دلالت برای شایستگی‌ها و توانمندی‌های این شهید بزرگوار برای ایفای نقش در جبهه مقاومت، آن هم در حساس‌ترین شرایط دارد. عبارت‌های سید حسن نصرالله در وصف شهید نیلفروشان و او را رفیق، شریک و تکیه‌گاه خود دانستن، از قوت عقلی و قوت روحی و توان مدیریتی و دیگر فضیلت‌های این شهید حکایت می‌کند.

اما نکته بسیار مهم، برآورده شدن مهمترین آرزوی شهید نیلفروشان از دوران کودکی و سن شش سالگی اوست. نابودی اسرائیل و شهادت در راه نابودی این رژیم. سردار نیلفروشان در مصاحبه‌ای می‌گوید: «نابودی اسرائیل بزرگترین آرزوی من از کودکی بوده است؛ استراتژی انقلاب اسلامی هم محو نابودی رژیم جعلی صهیونیستی است که ان‌شاءالله در این راه به شهادت برسیم.»

به طور قطع، همانطور که آرزوی سردار نیلفروشان مبنی بر شهادت در مسیر مبارزه و نابودی رژیم صهیونیستی، به نیکی رقم خورد، به زودی جهانیان شاهد نابودی این رژیم جنایتکار و گرگ خون‌آشام خواهند بود و این آرزوی بزرگ سردار شهید هم به اراده الهی تحقق خواهد یافت.

منبع: بصیرت

برچسب‌ها