کد خبر 1652840
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۴۰۳ - ۱۰:۳۴

استقلال هنوز در انتخاب سرمربی خارجی معتبر ناکام مانده؛ اتفاق عجیبی که نتیجه مدیریت ناکارآمد در این باشگاه است.

به گزارش مشرق، بیشتر از دو هفته از قطع همکاری باشگاه استقلال با جواد نکونام سپری می‌شود. البته بعد از سوت پایان دربی همه می‌دانستند دیگر نکونام در استقلال ماندنی نیست و اگر آن تاریخ را حساب کنیم مدیران استقلال حدود ۲۵ روز فرصت داشته اند که سرمربی جدید را انتخاب کنند اما مدیران این باشگاه هنوز اندر خم یک کوچه به سر می‌برند و هنوز در انتخاب سرمربی و عقد قرارداد ناکام مانده اند.

آتش عصبانیت استقلالی‌ها شعله ورتر می‌شود

در حال حاضر سهراب بختیاری زاده به عنوان سرمربی موقت هدایت استقلال را برعهده دارد. استقلال در حالی جمعه هفته آینده در هفته ششم لیگ باید به مصاف ذوب آهن برود که وضعیتش در لیگ بسیار حساس است و از دست دادن هر ۳ امتیاز در یک بازی می‌تواند به بهای ناکامی قطعی آبی‌ها در لیگ امسال تمام شود.

با جدایی نکونام در استقلال، بحث حضور مربی معتبر خارجی در این تیم مطرح شد و قرار بر این بود که بختیاری زاده به طور موقت سرمربی استقلال باشد اما نگرانی هواداران استقلال در حال حاضر این است که نکند مدیریت به بهانه‌های مختلف در پروسه آوردن سرمربی خارجی ناکام بماند و در نهایت آبی‌ها با سرمربی موقت لیگ را ادامه دهند؛ نگرانی ای که پربیراه هم نیست اما مدیران استقلال انگار این نکته را نادیده گرفته اند که هواداران عصبانی استقلال، دیگر تحمل هیچ ناکامی را ندارند و چه بسا اگر این تیم مقابل ذوب آهن پیروز نشود آن وقت آتش خشم استقلالی‌ها شعله خواهد کشید و قطعا این بار نه دامن سرمربی بلکه دامن مدیریت و شاید هم هلدینگ خلیج فارس را بگیرد. مدیران استقلال حتما این را درک کرده اند که دیگر فرصتی برای ناکامی نیست و هرچه سریعتر باید فکری به حال این وضعیت کنند.

مسابقه کی بود کی بود من نبودم در استقلال!

مدیران استقلال در طی ۲۰ روز گذشته با بهانه‌های عجیب و غریب سعی در توجیه ناکامی خود در جذب مربی خارجی داشته اند. فرشید سمیعی و احمد شهریاری جوری برای ناکارآمدی خود بهانه می‌گیرند که انگار استقلال اولین باشگاه در تاریخ فوتبال ایران است که می‌خواهد مربی خارجی بیاورد.

سمیعی جوری از فعالیت دلال‌ها حرف می‌زند انگار که پرسپولیس، سپاهان و تراکتور که در سال‌های اخیر مربیان خارجی موفقی را به خدمت گرفته اند، در فضایی غیر از فضای فوتبال ایران به سر می‌برند و دلال‌ها فقط روی باشگاه استقلال خیمه زده اند! ای کاش مدیران استقلال به جای اینکه همه چیز را گردن دلال‌ها و افراد نامرئی بیندازند و جو رسانه ای درست کنند، از جنگ قدرت بین خودشان هم بگویند که انگار بدشان نمی‌آید گزینه‌های یکدیگر را هوا کنند! لغو شدن مذاکرات استقلال با مربیان خارجی به خاطر شرایط کشور و سنگ اندازی دلال‌ها بهانه ای است که حتی هوادار ۵ساله استقلال هم آنها را نمی‌پذیرد.

شهریاری؛ سیبل حملات استقلالی‌ها

به نظر می‌رسد در میان مدیران فعلی باشگاه و البته بخش ورزشی هلدینگ، آنهایی که با مربیان خارجی مذاکره می‌کنند کسی که بتواند کار را تمام کند و به سرانجام برساند وجود ندارد! وگرنه امکان ندارد بعد از مذاکرات متعدد، حتی یک نفر هم با باشگاه به توافق نرسد. از باشگاه استقلال خبر می‌رسد که شهریاری در حال حاضر همه کاره انتخاب سرمربی برای آبی‌ها است و تصمیم نهایی برای انتخاب سرمربی را باید او بگیرد. ظاهرا شهریاری هم به دنبال آوردن سرمربی از کانال‌های مورد اعتماد خودش است و به همین دلیل هنوز صندلی سرمربیگری استقلال خالی مانده. ظاهرا هواداران استقلال هم به این نکته واقف هستند و به همین دلیل شهریاری سیبل حملات تند آنها شده و خواستار برکناری اش از استقلال هستند.

در نهایت به نظر می‌رسد استقلال اگر نتواند با پل لوگن فرانسوی به توافق برسد، یا سهراب بختیاری زاده ماندنی می‌شود و سرمربی می‌ماند و یا اینکه شهریاری به کمک دوستان بلوک شرقی ‌اش، سرمربی از این منطقه به استقلال می‌آورد. حالا می‌خواهد از بلغارستان و رومانی و بوسنی و صربستان باشد یا از کرواسی و روسیه و مجارستان و آلبانی و آن وقت ادعای آقایان مبنی بر جذب سرمربی معتبر خارجی به شدت زیر سوال می‌رود!

منبع: خبر ورزشی