کد خبر 1652926
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۴۰۳ - ۱۳:۰۷

رسانه‌های رژیم صهیونیستی گزارش دادند که ارتش این رژیم از روایتگری‌های خود مبنی بر اینکه حزب الله شکست خورده، عقب‌گرد کرده است.

به گزارش مشرق، روزنامه عبری معاریو نوشت، ارتش اسرائیل از روایتگری خود مبنی بر اینکه حزب الله خسته و در وضعیت آشوب است، عقبگرد کرده و در حال حاضر می‌گوید حزب الله قدرت خود را باز پس گرفته و برای یک جنگ طولانی برنامه‌ریزی می‌کند.

سایت عبری واللا نیز نوشت، «به ما گفته شد که حزب الله شکست خورده و در هم شکسته است، اما حزب الله با حملات به پایگاه گولانی ثابت کرد که می‌تواند مرگبار باشد».

این سایت نوشت، از لحاظ شلیک موشک‌ها، حیفا همچون کریات شمونه شده است و حزب الله ثابت کرد که همچنان قادر به انجام عملیات کشنده است.

در همین حال، آوی اشکنازی، تحلیلگر نظامی صهیونیست عنوان داشت، طی هفته‌های اخیر حزب الله در معرض ضربه‌های محکمی قرار گرفت. ارتش اسرائیل از همه جهت حمله کرد. احساس سرخوشی در اینجا به میزان زیادی وجود داشت. اما حزب الله بعد از ضربه نخست کم کم نشانه‌های بهبود وضعیت خود را نشان داد.

اشکنازی تصریح کرد، درست است که وضعیت حزب‌الله در معرض خطر قرار گرفت و برخی از مکانیزم‌های فعالیت این سازمان آسیب دید. حزب الله یک سازمان بزرگ و قدرتمند بوده و از توانایی‌های گسترده‌ای برخوردار است. حزب الله در برخی از مکان‌ها در لبنان نیز علیه نیروهای ارتش اسرائیل می‌جنگد و ده‌ها موشک از انواع مختلف به سمت اسرائیل از مطلة و کریات شمونه گرفته تا تل آویو و ریشون لتسیون شلیک می‌کند.

وی افزود، حزب الله از طریق یگان هوایی ۲۱۷ خود صدها پهپاد به سمت اسرائیل به پرواز درآورد که یکی از این پهپادها به فاجعه بزرگی در پایگاه آموزشی تیپ گولانی در نزدیکی بنیامینا انجامید.

در همین راستا، رسانه‌های رژیم صهیونیستی می‌گویند، حزب الله با وجود حملاتی که به آن وارد شد، توانسته است وضعیت خود را بهبود دهد و توان خود را بازیابد.

پیشتر نیز روزنامه معاریو نوشته بود، حزب‌الله می‌تواند اسرائیل را به سمت یک جنگ فرسایشی و دردناک بکشاند.

حزب الله طی روزهای اخیر بر شدت و عمق حملات موشکی و پهپادی خود به اراضی اشغالی افزوده است.

پس از شهادت سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب الله و حملات رژیم صهیونیستی به لبنان؛ مقامات رژیم صهیونیستی ادعا کردند که حزب الله شکست خورده و بدون رهبر شده است.

در پی حمله اخیر حزب الله به پایگاه گولانی که غافلگیری صهیونیست‌ها را به همراه داشت و در پی آن چهار صهیونیست کشته و بیش از ۱۰۰ تن زخمی شدند، روزنامه‌های عبری این حمله را یک تراژدی، رویداد سخت، نگران‌کننده و چالش‌آفرین برای «ارتش اسرائیل» خواندند.

منبع: فارس