کد خبر 1652972
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۲

رسانه‌های ضدانقلاب و صهیونی از جمله ایران اینترنشنال سعی کردند طی دو هفته با هر نوع دروغ‌پردازی درباره سردار قاآنی افکارعمومی ایران و محور مقاومت را منحرف کنند.

به گزارش مشرق، رسانه‌های ضدانقلاب که کارفرمای صهیونیستی دارند در عملیات روانی تل‌آیو علیه محور مقاومت فعالیت می‌کنند به بازوی عملیات روانی آنان تبدیل شده‌اند.

از همین رو طی مدت زمان دو هفته انواع دروغ‌ها و اطلاعات برای مرعوب و ناامید کردن مردم ایران را با هدف ایجاد ضعف در محور مقاومت و تقویت کارفرمای خود بدون توجه به اعتبار رسانه‌ای مطرح کردند. دروغ‌های متعددی که ظرف زمانی دو هفته یک رکورد در شایعه‌سازی محسوب می‌شود.

این موضوع که صهیونیست‌ها تنها در عملیات روانی و فریب موفق هستند و در میدان اوضاع به صورت دیگری رقم می‌خورد این روزها به عنوان ضرب المثل سیاسی نظامی در خصوص تحولات خاورمیانه و فلسطین اشغالی عمومیت پیدا کرده است.

دروغ‌های رسانه‌هایی چون ایران اینترنشنال و حتی رویترز در این خصوص بسیار قابل توجه است که به برخی از این موارد آشکار و تابلو رسانه‌ای می‌پردازیم.

۱- حضور سردار قاآنی در جلسه فرماندهان حزب الله

ایران اینترنشنال که در صدر این رسانه‌های دروغ پرداز بود، ادعا کرد:‌ اسرائیل روز جمعه ۱۳ مهرماه حمله هوایی «هدفمندی» به جنوب بیروت انجام داد تا هاشم صفی‌الدین، جانشین احتمالی نصرالله را هدف قرار دهد. برخی رسانه‌ها از حضور اسماعیل قاآنی، فرمانده سپاه قدس در این مکان داده‌اند و نیویورک‌تایمز هم به نقل از منابعش نوشته که قاآنی هفته گذشته برای دیدار با مقام‌های حزب‌الله در لبنان بوده است. سپاه هنوز برای رفع ابهام درباره وضعیت او بیانیه‌ای نداده و عکس و ویدیوی تازه‌ای از او هم منتشر نشده است.

۲- قطع ارتباط با سردار قاآنی

این رسانه ضدانقلاب در ادامه ادعا کرد: «دو مقام ایرانی به رویترز گفتند که اسماعیل قاآنی، فرمانده سپاه قدس، پس از کشته شدن حسن نصرالله به لبنان سفر کرد و از زمان حملات اخیر اسرائیل به جنوب بیروت خبری از او نیست. یک مقام گفت قاآنی هنگام حمله اسرائیل در جنوب بیروت حضور داشته اما در حال ملاقات با هاشم صفی‌الدین نبوده است.»

۳- شهادت سردار قاآنی

رسانه ضدانقلاب ایران اینترنشنال از احتمال شهادت سردار قاآنی خبر داد و اعلام کرد:‌ « گمانه‌زنی‌ها از کشته شدن اسماعیل قاآنی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران به دست ارتش اسرائیل خبر می‌دهند. این در حالی است که رسانه‌های نزدیک به سپاه پاسداران این موضوع را تکذیب می‌کنند.»

۴- بی‌خبری خانواده سردار قاآنی

اینترنشنال در ادامه ادعا کرد:‌ «اطلاعات رسیده به ایران اینترنشنال حاکی است با ادامه بی‌خبری از وضعیت اسماعیل قاآنی، فرمانده سپاه قدس، خانواده او نیز درباره او ابراز بی‌اطلاعی کرده‌اند. یک منبع آگاه به ایران اینترنشنال گفت که اعضای خانواده این فرمانده سپاه پاسداران نیز از سرنوشت و وضعیت او بی‌خبر هستند.»

۵- بی‌اطلاعی حزب الله لبنان از سردار قاآنی

این رسانه صهیونی اعلام کرد که حتی حزب الله لبنان نیز از سرنوشت فرمانده سپاه قدس خبر ندارد.

۶- بی‌خبری مقامات ارشد امنیتی ایران

برخی از رسانه‌های ضدانقلاب نیز با دستکاری اخباری قبلی ادعایی مبنی بر گم شدن فرمانده قدس سپاه پاسداران مطرح کردند و در همین راستا صدای آمریکا عنوان کرد:‌ ««دو مقام ارشد امنیتی» جمهوری اسلامی ایران به رویترز گفتند از زمان حمله هفته گذشته اسرائیل به حومه بیروت، از اسماعیل قاآنی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران، هیچ خبری نیست.»

۷- مجروح شدن سردار قاآنی

در ادامه این شایعه‌سازی‌ها دویچه وله فارس به نقل از یک رسانه صهیونیستی نوشت:‌ «کانال ۱۲ اسرائیل روز شنبه ۱۴ مهر (۵ اکتبر) گزارش داد اسماعیل قاآنی، فرمانده نیروی قدس، "احتمالا" در حمله ارتش اسرائیل در بیروت "زخمی" شده است.»

۸- بازجویی از سردار قاآنی

درحالی که این رسانه‌ها درباره شهادت سردار قاآنی خبرسازی می‌کردند به یکباره سعی کردند از فرصت استفاده کنند و موضوعات دیگری را برای برهم ریختن ساختار نظامی ایران با عنوان بازجویی از سردار قاآنی منتشر کنند.

ایران اینترنشنال در این زمینه نوشت:‌ «اسکای‌نیوز عربی به نقل از منابع ایرانی گزارش داد که اسماعیل قاآنی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران، به ظن هک شدن وسایل ارتباطی‌اش تحت بازجویی قرار گرفته است. بر اساس این گزارش، قاآنی در حین بازجویی دچار حمله قلبی شده و او را در جریان تحقیقات به بیمارستان منتقل کردند. منابع به اسکای‌نیوز عربی گفتند که رییس دفتر قاآنی مظنون به ارتباط با اسرائیل است.»

۹- بازداشت خانگی

بعد از مدتی در تکمیل خبرسازی گذشته رسانه‌های ضدانقلاب و بیگانه ادعا کردند که سردارقاآنی به صورت خانگی بازداشت شده است. ایران اینترنشنال در این حوزه نوشت: «میدل‌ایست‌آی، رسانه نزدیک به حکومت قطر به نقل از منابع مختلف نوشت که اسماعیل قاآنی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران، و تعدادی از همکاران نزدیک او در بازداشت خانگی و تحت بازجویی در رابطه با نقض‌های امنیتی مرتبط با کشته شدن حسن نصرالله قرار دارند.»

۱۰- سناریوسازی اینترنشنال

رسانه صهیونی اینترنشنال سعی کرد با سناریوسازی در این حوزه ادعای نفوذ اسرائیل در ایران را القاسازی کند. این رسانه ضدانقلاب بر همین اساس درباره ‌«نفوذ اطلاعاتی اسرائیل در نهادهای امنیتی جمهوری اسلامی همزمان با انتشار اخباری مبنی بر اتهام جاسوسی علیه نزدیکان اسماعیل قاآنی» خبرسازی کرد.

همه این دروغ پردازی‌ها درحالی است که طی این مدت خبرهای مختلفی درباره صحت حال سردار قاآنی ازسوی رسانه‌های رسمی ایران از جمله خبرگزاری فارس منتشر می‌شد که عنوان می‌کرد که به زودی سردار قاآنی از جانب رهبر معظم انقلاب «نشان فتح» دریافت خواهد کرد.

این درحالی است که «محمد باقر قالیباف» رئیس مجلس شورای اسلامی نیز در گفتگو با المیادین بیان کرد: «سردار قاآنی حالش خوب و در سلامت کامل است و در حال انجام وظیفه ها و ماموریت‌های ویژه خود است.»

اما با همه این اوصاف رسانه‌های ضدانقلاب که بر پایه دروغ خود را بنا نهاده‌اند و هیچ ابایی از این شایعه‌سازی‌ها و بی‌اعتبار شدن ندارند به کار خود مشغول بودند.

در انتها مشخص شد که این رسانه‌ها بیشتر از اینکه اطلاع رسانی کنند برای دروغ‌پردازی و عملیات فریب و انحراف افکارعمومی در جهت اهداف غرب و صهیونیست‌ها راه اندازی شده‌اند.

منبع: فارس

برچسب‌ها