رئیس‌جمهور نیکاراگوئه در سخنانی گفت که بنیامین نتانیاهو و ولودیمر زلنسکی به دنبال نابودی مردم هستند و سیاست‌های هیتلر و نازیسم را در پیش گرفته‌اند.

به گزارش مشرق، «دانیل اورتگا»، رئیس جمهور نیکاراگوئه، در سخنرانی خود به مناسبت چهل و پنجمین سالگرد تأسیس نیروی پلیس این کشور، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی، را به هیتلر و ولودیمر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین، را به «پسر هیتلر» تشبیه کرد.

او در این سخنرانی، هر دو را «زاده شیطان» خواند و گفت که آن‌ها به دنبال کردن سیاست‌های تروریستی و تلاش برای نابودی مردم هستند.

به نوشته وبگاه شبکه آرتی، اورتگا در مورد نتانیاهو گفت: «دولت اسرائیل توسط نخست‌وزیری اداره می‌شود که زاده شیطان است. چرا؟ زیرا او سیاست تروریسم را دنبال می‌کند و او (آدولف) هیتلر است».

او ادامه داد: «او (نتانیاهو) هیتلر است، بله، نخست وزیر اسرائیل هیتلر است که در آنجا مستقر شده و خواستار نابودی مردم است».

اورتگا در مورد زلنسکی نیز اظهار داشت: «او مانند رئیس جمهور اوکراین، یک نازی دیگر، پسر دیگر هیتلر است که می‌خواهد ناتو را در جنگ علیه فدراسیون روسیه مشارکت دهد».

رئیس‌جمهور نیکاراگوئه همچنین آمریکا و کشورهای اتحادیه اروپا را به حمایت و تسلیح رژیم صهیونیستی در جنایاتش متهم کرد و گفت: «آن‌ها یا سیاره زمین را به یک جنگ کامل سوق می‌دهند یا چاره‌ای جز انتظار برای شکست ندارند».

منبع: تسنیم