رئیس یک حزب «حریدی» در اظهاراتی نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی را تهدید به خروج از کابینه ائتلافی این رژیم کرد.

به گزارش مشرق، «اسحاق گولدنبف» رئیس حزب حریدی «یهدوت هتوراه» و وزیر مسکن رژیم صهیونیستی گفت که اگر قانون معافیت یهودیان مذهبی تندرو از خدمت وظیفه تصویب نشود، حزب وی از کابینه «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم اشغالگر جدا خواهد شد.

طبق گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، وی در این باره گفت: در اینکه قانون خدمت وظیفه قبل از تصویب بودجه توسط کابینه تصویب می‌شود، شکی نیست، اما اگر این اتفاق نیفتد، ما در دولت نخواهیم بود. ما بدون قانون معافیت حریدی‌ها از خدمت در کابینه نخواهیم ماند.

گولدنبف گفت که وی خواستار معافیت تمامی حریدی‌ها از خدمت نیست، بلکه معافیت باید تنها شامل کسانی باشد که درحال آموزش در مدارس مذهبی هستند.

خروج حزب «یهودت هتوراه» از ائتلاف کابینه نتانیاهو منجر به سرنگونی آن نخواهد شد، اما با توجه به اکثریت اندک ۶۱ کرسی متعلق به کابینه ائتلافی در کنست که متشکل از ۱۲۰ کرسی است، آن را به شدت آسیب پذیر خواهد کرد.

جریان‌های حریدی که نزدیک به یک میلیون و ۳۰۰ هزار تن از صهیونیست‌ها را شامل می‌شود، در پارلمان رژیم صهیونیستی و کابینه نماینده دارند. حزب‌های «یهدوت هتوراه» و «شاس» در مجموع ۱۸ کرسی کنست را در اختیار دارند.

منبع: ایسنا