باشگاه اسرای فلسطینی اعلام کرد که مدیریت زندان‌های رژیم صهیونیستی از بیماری پوستی «گال» به عنوان ابزاری برای شکنجه اسرای فلسطینی در زندان‌هایش استفاده می‌کند.

به گزارش مشرق، باشگاه اسرای فلسطینی با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که مدیریت زندان‌های رژیم صهیونیستی از بیماری پوستی گال به عنوان ابزاری برای شکنجه اسرای فلسطینی در زندان‌هایش استفاده می‌کند.

این نهاد گزارش داد: گال یکی از مهمترین بیماری‌هایی است که اسرا دچار آن می‌شوند و علائم آن روی بدنشان مشاهده می‌شود، همچنین آزمایش‌های پزشکی از ابتلای اسرا به سایر بیماری‌ها نیز خبر می‌دهند.

باشگاه اسرای فلسطینی در ادامه نیز تاکید کرد که مدیریت زندان‌های رژیم صهیونیستی از بیماری گال به عنوان ابزاری برای شکنجه و آزار اسرا استفاده می‌کند و در طول دهه‌های متمادی حق درمان را نیز به ابزاری برای آزار تبدیل کرده است.

همچنین این نهاد به نقل از یکی از اسرای آزاد شده از زندان «ریمون» واقع در جنوب فلسطین اشغالی اعلام کرد: بیشتر اسرایی که آزاد می‌شوند، دچار مشکلات جسمی و بیماری‌هایی هستند که برخی از آنها بیماری‌های مزمنی دارای طول درمان هستند.

باشگاه اسرای فلسطینی در ادامه تصاویری از اسرایی که روز سه‌شنبه پس از اتمام محکومیت‌شان آزاد شدند، منتشر کرد که حاکی از تغییراتی در ظاهر آنها است که در نتیجه جنایات برنامه‌ریزی‌شده اشغالگران در حق آنها به ویژه جنایات پزشکی و گرسنگی‌دادن که با هدف شکنجه انجام می‌شوند، به وجود آمدند.

به گزارش این نهاد فلسطینی، از جمله اسرای آزاد شده، نوجوان ۱۵ ساله‌ای به نام ایاد از ساکنان اردوگاه «شعفاط» در شرق قدس است که با شرایط جسمانی بسیار بدی به دلیل ابتلا به بیماری گال آزاد شد.

باشگاه اسرای فلسطین در ادامه اعلام کرد: رژیم صهیونیستی از زمانی که نسل‌کشی در نوار غزه را آغاز کرده یعنی از هفتم اکتبر ۲۰۲۳، بیش از ۱۱ هزار و ۳۰۰ فلسطینی را در کرانه باختری و هزاران تن دیگر را در غزه بازداشت کرده است.

سازمان امور اسرا و آزادگان فلسطین نیز پیشتر در گزارش ماه ژوئن خود به جنایات رژیم اشغالگر در حق کودکان اسیر در زندان‌هایش که به شدت مملو از جمعیت است و محرومیت آنها از استحمام و مصادره لباس‌هایشان به جز آنچه بر تن دارند، اشاره و اعلام کرد: به اسرا اجازه داشتن صابون و ضدعفونی‌کننده‌ها داده نمی‌شود و این مساله باعث شیوع بیماری گال در میان آنها می‌شود.

رژیم صهیونیستی همزمان با آغاز نسل‌کشی در نوار غزه، عملیات‌های خود را در کرانه باختری از جمله شرق قدس نیز گسترش داده که در نتیجه آن ۷۵۶ فلسطینی به شهادت رسیده و حدود ۶۲۵۰ تن دیگر از آنها زخمی شدند.

در حملات ویرانگر این رژیم به نوار غزه که با حمایت کامل آمریکا از بیش از یک سال قبل ادامه دارد، بیش از ۱۴۱ هزار فلسطینی که بیشترشان زن و کودک هستند، شهید و زخمی شدند و بیش از ۱۰ هزار تن دیگر نیز هنوز مفقود هستند.

رژیم متجاوز صهیونیستی با نادیده‌ گرفتن قطعنامه شورای امنیت درباره لزوم توقف فوری این جنگ و دستورالعمل‌های دیوان بین‌المللی دادگستری درباره اتخاذ اقداماتی برای جلوگیری از نسل‌کشی و تلاش برای بهبود وضعیت انسانی در غزه این کشتارها را مرتکب می‌شود.

منبع: ایسنا