کد خبر 1653316
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۴۰۳ - ۱۱:۵۹

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار کرد: تک تک هنرمندان ممنوع الکاری در دوره جدید مورد بررسی مجدد قرار خواهد گرفت و تجدید نظر کلی اتفاق خواهد افتاد.

به گزارش مشرق، سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران رابطه با ممنوع الکار بودن برخی از هنرمندان اظهار کرد: موارد مربوط به هنرمندانی که به عنوان ممنوع الکار تلقی می‌شوند مختلف است و تک تک هنرمندان ممنوع الکار در دوره جدید مورد بررسی مجدد قرار خواهد گرفت و تجدید نظر کلی اتفاق خواهد افتاد.

وزیر فرهنگ در پاسخ به سوالی درباره اقدام‌ها و وعده دولت سیزدهم برای مسکن هنرمندان و برنامه و وعده‌های دولت چهاردهم اظهار داشت: اجازه بدهید این قول را زمانی بدهم که مطمئن شوم.

صالحی در پاسخ به سوالی دخصوص اینکه آیا وزارت ارشاد برای قانونمند کردن سبک موسیقی رپ، برنامه‌ای در دست دارد؛ گفت: درباره این نوع موضوعات، اجازه بدهید معاونت هنری مستقر (یا تثبیت یا تغییر) شود، در شورا یا مجموعه‌ای که در دوره جدید استقرار پیدا می‌کند، موضوعاتی که یک مقداری مورد تفاوت نظر است آنجا تعیین تکلیف نهایی خواهد شد.

صالحی درباره تأخیر در تعیین معاونت‌ها، گفت: قبلاً هم گفتیم تا آخر مهر انتصابات انجام می‌شود، البته مسیر خود را طی می‌کند اما مسیر انتصابات، مسیر در فضای استعلام‌هاست و در این دوره استعلام‌ها سه‌گانه است.

وی افزود: البته انتصابات کمی طول کشیده، کمیته انتصابات هم کار خود را انجام خواهد داد. مجموعه معاونت‌ها در مسیر استعلام‌ها قرار دارد و همان قولی که دادیم تا پایان مهر ماه، از نظر ما قطعی است.

وی در پاسخ به این که یعنی ممکن است تئاتر به سازمان تبدیل نشود؟ گفت: هر سندی که مصوب شود آئین نامه‌های اجرایی آن ان شا الله تهیه خواهد شد.