کد خبر 1653362
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۴۰۳ - ۱۰:۳۳

اهمیت بیمه مسافرتی را وقتی درک می‌کنید که با مشکلات پیش‌بینی‌نشده و چالش‌های سفرهای خارجی روبه‌رو شوید. از تاخیر و کنسل شدن پرواز و گم شدن بار، تا بیمار شدن ناگهانی در سفر و نیاز به دارو یا حتی بستری، در کشورهای خارجی می‌تواند برای شما تبدیل به معضل شود. این موارد و بسیاری مشکلات دیگر نیاز به خرید بیمه سفر را برای هر مسافر ضروری می‌کند. به بیان ساده سفر به کشورهای خارجی بدون برقرار کردن بیمه مسافرتی پر از ریسک است. داشتن بیمه سفر بسیاری از خسارت‌های احتمالی به شما را جبران می‌کند.

در ادامه‌ی این مطلب درباره ضرورت استفاده از بیمه مسافرتی صحبت خواهیم کرد.

بیمه مسافرتی چیست؟

بیمه مسافرتی بیمه ویژه مسافران سفرهای خارجی است. با خرید بیمه مسافرتی ریسک‌های مختلفی را که می‌تواند سفرهای خارجی در پیش داشته باشد را شناسایی کرده و شما را در برابر آنها پوشش می‌دهد.

چرا لازم است قبل از سفر بیمه مسافرتی بگیریم؟

اتفاقات پیش‌بینی‌نشده و موارد غیرمعمول در سفرهای خارجی کم اتفاق نمی‌افتد. همیشه ممکن است پرواز کنسل شود، سفر با تاخیر مواجه شود، چمدان‌ها گم شود یا به محتویات آن آسیب وارد شود، بیمار شوید یا به دارو نیاز پیدا کنید و حتی مدارک‌تان گم شود.

در ادامه‌ی کنسل شدن پرواز، ممکن است هزینه‌ای که برای رزرو هتل پرداخت کرده‌اید از دست برود. بیمار شدن و یا آسیب‌های بدنی هم گاهی منجر به بستری شدن در بیمارستان می‌شود که هزینه‌ی زیادی به دنبال دارد. به همین دلیل است که بیمه‌های مسافرتی یک راه حل مطمئن برای شما در سفر به حساب می‌آیند. بیمه‌ مسافرتی در برابر همه این خسارت‌ها به شما پوشش جبرانی پرداخت می‌کند.

پوشش‌های بیمه سفر

  • انتقال پزشکی

در صورت‌ وقوع حوادث ناگهانی یا بیماری و بستری پیش‌بینی‌نشده در سفر، شرکت بیمه موظف است در کوتاه‌ترین زمان ممکن برای بستری شما در بیمارستان یا گرفتن دارو اقدام کند.

  • هزینه‌های درمانی

همه هزینه‌های درمان فرد بیمه‌شده نظیر هزینه‌های ویزیت اولیه، دارو، جراحی سرپایی، خدمات فیزیوتراپی، رادیولوژی، خدمات آزمایشگاهی و هزینه بستری شدن شخص بر عهده‌ی شرکت بیمه‌گر است. همچنین شما می توانید برای خرید بیمه تکمیلی درمان از طریق لینک فوق اقدام نمایید.

  • هزینه‌های غیرپزشکی ناشی از بیماری

این مسئله می‌تواند شامل پرداخت هزینه رفت ‌و برگشت همراه بیمار به کشور مد نظر باشد؛ یعنی اگر پزشک معالج تایید کند بیمار نیاز به همراه دارد، شرکت بیمه هزینه رفت‌ و برگشت همراه او را پرداخت می‌کند.

همچنین اگر مسافر به علت فوت بستگان نزدیک (درجه یک و دو) مجبور به بازگشت به کشور باشد، شرکت بیمه هزینه بازگشت او را پرداخت خواهد کرد.

اگر بیماری یا جراحت لزوم بازگشت سریع مسافر را به کشور خود ایجاد کند، پرداخت هزینه بازگشت فوری او بر عهده‌ی شرکت بیمه خواهد بود.

  • فوریت‌های دندان‌پزشکی

دندان‌درد و مشکلات اورژانسی مربوط به دهان و دندان ممکن است بی‌خبر به سراغ هر فرد بیاید. اگر در سفر به‌طور ناگهانی دچار مشکلات مربوط به دندان‌پزشکی شوید، به دلیل هزینه‌ی بالای درمان خیالتان راحت است زیرا شرکت بیمه هزینه‌ها را پرداخت می‌کند.

  • تحویل اضطراری دارو

اگر مسافر مجبور شود در خارج از کشور دارویی استفاده کند که پیدا نمی‌شود، هزینه فرستادن اضطراری آن دارو از کشور مبدا و یا هرکجا بر ‌عهده شرکت بیمه است.

  • بازگرداندن جنازه فرد فوت‌شده

هزینه‌های رایج تهیه وسایل مورد نیاز و بازگرداندن بدن فرد فوت‌شده به کشور خود، به‌عهده شرکت بیمه است.

  • بازگرداندن کودکان بدون سرپرست

اگر سرپرست خانواده یا والدین کودکان در زمان سفر فوت کنند، شرکت بیمه ملزم به پرداخت هزینه‌های معمول بازگرداندن کودکان زیر ۱۵ سال به همراه یک سرپرست به کشور است.

  • هزینه گم شدن بار یا چمدان

در سفر خارجی در صورت جاماندن چمدان شما و یا گم شدن و صدمه دیدن به بارتان بیمه مسافرتی به کمک شما می‌آید و خسارات ناشی از آن را جبران می‌کند. یعنی علاوه بر این‌که شرکت هواپیمایی یا حمل‌کننده بار موظف به تامین خسارت است، بیمه مسافرتی هم مابقی هزینه را تا سقف مشخص به شما پرداخت خواهد کرد.

  • تاخیر در ورود بار

یکی دیگر از دلایل الزام داشتن بیمه مسافرتی این است که اگر ورود بار با تاخیر همراه شود، شرکت بیمه بعد از گذشت زمان مشخصی خسارت تاخیر را پرداخت می‌کند.

  • گم شدن مدارک

در صورت گم شدن مدارک شرکت بیمه متعهد می‌شود تا در صورت پیدا شدن، مدارک را به شما برگرداند و اگر در مدت سفر به‌ دلایل متفاوت مدارک مهم مانند گذرنامه، گواهینامه رانندگی یا مدارک کنسولی گم شود، پرداخت خسارت آن بر عهده‌ی شرکت بیمه خواهد بود.

  • تاخیر در سفر

تأخیر در سفر می‌تواند برای مسافران هزینه در بر داشته باشد. در چنین مواردی شرکت بیمه موظف می‌شود خسارت واردشده را با توجه به میزان تاخیر و مواردی که پیش آمده است پرداخت کند. خسارت تاخیر شامل هزینه‌ی خوراک، هتل و موارد اضافه در حمل بار است.

  • مسائل حقوقی

یکی از مهم‌ترین اهمیت‌های بیمه مسافرتی این است که در صورت پدید آمدن تصادف یا نقض غیرعمدی قانون آن کشوری که به آن سفر کردید، شرکت بیمه موظف به پرداخت هزینه‌های مربوط به مشاوره قضائی شما است.

مزایای داشتن بیمه مسافرتی

ممکن است شما فکر کنید خرید بیمه مسافرتی کار بیهوده و تجملاتی است؛ اما با نگاهی به رویدادهای مختلف در سفرها که عمدتا غیر قابل پیش‌بینی هستند، مانند تاخیر در پروازها، بیماری‌های پیش‌بینی‌نشده، حوادث ناگوار اتفاقی در بین راه و مقصد و بسیاری از اتفاقات دیگر، ضرورت استفاده از بیمه مسافرتی به ما یادآوری می‌شود. بزرگترین مزیت خرید بیمه مسافرتی، داشتن خاطر آسوده در سفر است.

خرید بهترین بیمه مسافرتی از بیمه شو

برای خرید بیمه مسافرتی کافی است به سایت بیمه شو مراجعه کنید و بیمه مد نظر خود را به صورت آنلاین خریداری کنید و در کوتاه‌ترین زمان ممکن تحویل بگیرید. در بیمه شو نرخ بیمه‌نامه‌های مختلف اعم از مسافرتی، بیمه زلزله توسط شرکت‌های مختلف بیمه و جزئیات پوشش‌های آن در دسترس است. در بیمه شو پس از استعلام، مقایسه و انتخاب بیمه مورد نظر خود، آن را با بهترین تعرفه خریداری کنید و درب منزل تحویل بگیرید.

کلام آخر

ما معمولا خاطره‌های خوبی از سفرهایمان داریم و عمدتا به قصد تفریح و گشت‌وگذار سفر کرده‌ایم؛ اما گاهی مسائل پیش‌بینی‌نشده‌ در سفر پیش می‌آید و ممکن است ما را برای مدت زیادی گرفتار کند یا از نظر مالی به ما خسارت بزند.

همین مسائل که ممکن است انتظار رخ ‌دادن آن را نداشته باشیم، می‌تواند خاطرات تلخی از سفر ایجاد کند. برای مقابله با چنین رویدادهایی خرید بیمه مسافرتی از بیمه شو را جدی بگیرید و سفری را که ممکن است با سختی و دردسر همراه شود، با خاطرات خوش به پایان برسانید.

برچسب‌ها