کد خبر 1653364
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۴۰۳ - ۱۲:۲۱

در نمایشگاه بین‌المللی فرش تهران، با گذر از میان غرفه‌های بزرگ تنوع بی نظیری از فرش های رنگارنگ ماننده رنگ های خیره کننده فرش سبز، فرش قرمز و انواع فرش‌های باارزش و همچنین باکیفیت روبه‌رو می‌شویم. نمایشگاه بین‌المللی فرش تهران یکی از بی‌نظیرترین رویدادهای خاورمیانه است که فرش‌های ماشینی، موکت، فرش کاشان با برندهای مختلف را برای معرفی بیشتر در معرض بازدید مهمانان ایرانی و خارجی قرار می‌دهد. صنایع و کارخانه‌های بزرگی مانند فرش کوروش فرش‌هایی با تنوع بالا در سبک، نخ و الیاف و قیمت را در اختیار خریداران قرار می‌دهند.

تاریخ برگزاری نمایشگاه بین المللی فرش ماشینی

نمایشگاه بین‌المللی فرش تهران از سال ۱۳۸۰ تاکنون، در ۱۵ دوره برگزار شده و میزبان متخصصان و بزرگان صنعت فرش از داخل و خارج از کشور بوده است. در غرفه‌های نمایشگاه، فرش‌هایی مانند فرش وینتیج، فرش ۷۰۰ شانه و فرش‌هایی با الیاف باکیفیت مانند اکریلیک، ابریشم، پلی ‌پروپیلن و... به نمایش گذاشته می‌شوند.

این نمایشگاه در سال ۱۴۰۲ از ۳ تا ۶ آبان ‌ماه برگزار شده و امسال قرار است در تاریخ ۲۳ تا ۲۶ مهرماه به مدت ۴ روز در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی فرش دستباف تهران برگزار ‌شود. نمایشگاه بین‌المللی فرش ماشینی با آن‌همه شکوه و عظمتی که دارد، توسط شرکت توسعه اوراسیا نوید با همکاری اتاق بازرگانی کاشان برگزار خواهد شد. شما می‌توانید به‌صورت رایگان از ساعت 8 صبح تا 15 بعدازظهر از این نمایشگاه بازدید کنید.

آدرس: مرکز نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران، اتوبان چمران، خیابان سئول

دلایل برگزاری نمایشگاه بین المللی فرش ماشینی

شاید جمله «ایران مهد فرش است» را بارها شنیده باشید؛ قالی پازیریک که مملو از نقش‌بندی‌های رنگارنگ است که دوره هخامنشیان را به تصویر می‌کشد، ساخته دست هنرمندان ایرانی است. جای دوری نرویم؛ همین فرش طوسی جدید که اخیراً طرفدار زیادی پیدا کرده، فرشی است با نمای کهنه که با وجود رنگ و سبک قدیمی، جذابیت خیره‌کننده‌ای دارد.

در بین انواع فرش‌های دستباف ایرانی، شاهد تنوع زیادی بر اساس رنگ و جنس و حتی برند هستیم؛ بر همین اساس برگزاری نمایشگاه فرش دستباف و موکت تهران به دلایل بسیاری، حائز اهمیت بوده که در زیر به برخی از آن‌ها اشاره شده است.

  • معرفی و شناساندن صنعت فرش دستباف به جهانیان
  • مبادله اطلاعات، مشورت و تجربه بین تولیدکنندگان، خریداران و صادرکنندگان
  • احتمال قوت گرفتن تجارت میان تولیدکنندگان و خریداران
  • اشتراک‌گذاری اطلاعات میان شرکت‌های تجاری
  • بازدید از فرش وینتیج، فرش کاشان و...
  • مقایسه انواع فرش و برندهای آن
  • استفاده از تخفیف‌های ویژه نمایشگاه به‌خصوص در قیمت فرش ۱۵۰۰ شانه
  • ارتباط مستقیم کارشناسان با فعالان بازار در زمینه فرش دستباف و موکت

بهترین رویداد فرش ایران

از مهم‌ترین رویدادهای فرش ایران می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

نخستین رویداد فرش نیز در 15 سال پیش نجام گرفته است. در این مراسم که در تالار وحدت تهران برگزار شد، از ۶ نفر از مشاهیر و ۵ نفر از نام‌آوران حوزه فرش و در حدود ۱۰۰ نفر از فعالان فرش دستباف و موکت تقدیر و تشکر شد. لازم به ذکر است که در این مراسم از مجید محمد پناه در این مراسم که در سمت مدیرعامل فرش ایران فعالیت می‌کرد نیز قدردانی و تقدیر شد.

دومین تجلیل از نام‌آوران و مشاهیر فرش دستباف ایران در روز جهانی فرش، در سال ۱۴۰۳ و در روز ۲۰ خرداد برگزار شد. در این مراسم از ۸ نفر از هنرمندان پرتلاش فرش تجلیل و قدردانی شد. ۱۲۱ نفر نیز به‌عنوان نام‌آوران فرش دستباف انتخاب شدند.

لیست شرکت‌کنندگان نمایشگاه فرش ماشینی

این رویداد تاریخی که برای معرفی و بازدید فرش وینتیج و فرش‌های مدرن و برند ایرانی است، با اعضا و شرکت‌کنندگان زیر برگزار می‌شود.

  • انواع فرش‌های ماشینی
  • ماشین‌آلات و قطعات مورد نیاز
  • مواد اولیه مانند نخ و الیاف
  • واحدهای طراحی و نقشه‌کشی فرش
  • انواع پارکت
  • خط تو لید موکت و فرش
  • انواع کفپوش
  • انواع موکت اداری و خانگی

میزان متراژ نمایشگاه بین‌ المللی فرش ماشینی دستباف تهران

بر اساس گفته‌های (آقای داوود کاشفی) که مجری نمایشگاه فرش ماشینی تهران است، متراژ و مساحت این نمایشگاه در شانزدهمین سال برگزاری خود، به ۲۱ هزارمترمربع افزایش یافت. علاوه‌بر آن سالن‌های ۳۱، ۳۵، ۳۸، ۳۸a، ۳۸b متعلق به فرش‌های ماشینی هستند.

برای افزایش کارخانه ها در این نمایشگاه، متراژ ها کوچک شده‌اند؛ به همین دلیل تعداد نمایشگاه نسبت به سال‌های قبل بیشتر شده است تا کارخانه های بیشتری برای حضور فراهم شود.

امکانات موجود در نمایشگاه بین ‌المللی برای بازدیدکنندگان

غرفه‌ها و سالن‌های زیادی در نمایشگاه بزرگ و بین‌المللی تهران وجود دارند. انواع موکت، فرش، واحدهای نساجی، کفپوش و هر آنچه که زیرمجموعه وجود داشته و وابسته به صنعت فرش و موکت است، در این غرفه‌ها جای گرفته‌اند. برای آنکه بازدیدکنندگان به‌راحتی بتوانند از این غرفه‌ها بازدید کنند، در نمایشگاه امکاناتی مانند رستوران، کافی‌ شاپ، بانک، گمرگ، سالن سخنرانی، سوپر مارکت، پارکینگ و... در نظر گرفته شده‌اند.

موقعیت مکانی این نمایشگاه به گونه‌ای است که شما از هر طرف یا از هر بزرگراهی، می‌توانید به‌راحتی به این نمایشگاه بزرگ فرش ماشینی در اصل فرش‌ کاشان دسترسی داشته باشید. با پارکینگ‌هایی که در بخش شمالی، جنوبی و شرقی نمایشگاه است، نگرانی بابت پارک خودروهای خود نخواهید داشت.

در نهایت

نمایشگاه فرش ماشینی تهران ۱۴۰۳ در ۲۳ تا ۲۶ مهرماه در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی برگزار می‌شود. مهمانان و علاقه‌مندان به حوزه فرش دستباف و موکت از سراسر دنیا به این نمایشگاه می‌آیند و از انواع فرش ماشینی، موکت، فرش وینتیج، پارکت ‌و سایر محصولات مرتبط بازدید می‌کنند. برگزاری این نمایشگاه علاوه‌بر این‌که محصولات، مواد اولیه یا قطعات صنعت نساجی را در معرض عموم و مشاهیر هنر نساجی قرار می‌دهد، مزایای دیگری نیز دارد که از جمله مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به رشد اقتصاد کشور اشاره کرد که با پیشبرد تجارت در میان کشورهای دیگر امکان‌پذیر است. به نظر شما از بین دلایلی که برای برگزاری نمایشگاه بین‌المللی فرش ماشینی ذکر شده، کدام مورد از اهمیت بیشتری برخوردار است؟

برچسب‌ها