یک رسانه عبری از تنش بین نظامیان یگان ایگوز رژیم صهیونیستی و فرماندهان آنها پس از نبردهای سخت با مقاومت اسلامی لبنان و شکایت از شیوه تصمیم‌گیری‌های نظامی و شخصی در این یگان خبر داد.

به گزارش مشرق، "یدیعوت آحارونوت" نوشت:‌ "عمر کوهین" فرمانده جدید یگان ایگوز با حرف اختصاری (سین) و سرگرد "عمر کوهین" فرمانده تیپ کماندوهای رژیم صهیونیستی در روزهای اخیر بحث و جدل زیادی با نظامیان این یگان داشتند؛ زیرا این نظامیان ادعاهای جدی درباره شیوه تصمیم‌گیری در یگان ایگوز در سطح حرفه‌ای و شخصی از جمله شروط خدمت نظامی و شیوه حمله به برخی اهداف در عملیات اخیر خود داشتند.

بر اساس برخی از شهادت‌ها، نظامیان یگان ایگوز خواستار شفاف‌سازی و تغییر در نحوه تصمیم‌گیری فرماندهان جدید خود شدند؛ قبل از اینکه از آنها خواسته شود تا دوباره به نبرد در منطقه مرزی بپردازند.

این بحث و جدل‌ها در روزهای اخیر و همزمان با استقرار برخی افسران در این یگان برای جایگزینی افسران کشته و زخمی شده در جریان نبرد سخت با رزمندگان حزب الله لبنان صورت گرفت.

واحد ایگوز، که به تیپ کماندویی ارتش اشغالگر تعلق دارد و به‌عنوان یکی از مهم‌ترین واحدهای نخبه این رژیم شناخته می‌شود، در سال ۱۹۹۵ برای مقابله با حزب‌الله تأسیس شد. این واحد در ابتدا در جنوب لبنان فعالیت داشت، اما پس از عقب‌نشینی این رژیم از لبنان در سال ۲۰۰۰، عملیات‌های خود را به کرانه باختری و باریکه غزه منتقل کرد و در تمامی جنگ‌ها و عملیات‌های این مناطق شرکت داشته است، از جمله تجاوز اخیر تحت عنوان "شمشیرهای آهنین" که در واکنش به حملات حماس در ۷ اکتبر ۲۰۲۳ انجام شد.