رژیم صهیونیستی در سیصد و هفتاد و هفتمین روز جنگ غزه به حملات هوایی و توپخانه‌ای خود علیه ساکنان این باریکه ادامه می‌دهد.

به گزارش مشرق، العربی الجدید در گزارشی نوشت: با ورود جنگ غزه به سیصد و هفتاد و هفتمین روز خود، ساکنان شمال این باریکه از ۱۳ روز پیش بدون آب، غذا و دارو هستند و ارتش اشغالگر اسرائیل اقدامات پاکسازی نژادی خود را ادامه می دهد.

منابع فلسطینی اعلام کردند که پیکرهای ده‌ها نفر که به دست اشغالگران شهید شده اند همچنان زیر آوار و در راه‌ها مانده است زیرا ارتش اشغالگر هر جنبنده ای را هدف قرار می دهد. اردوگاه جبالیا در معرض کشتار برنامه ریزی شده قرار دارد و ارتش اشغالگر همچنان به ویرانی ساختمان ها و خانه های فلسطینیان در این اردوگاه ادامه می دهد.

از ششم اکتبر جاری ارتش رژیم صهیونیستی دست به یورش جدید در شمال غزه زده و محاصره جبالیا را تشدید کرده است و اجازه ورود ساکنان به شهر غزه را نمی دهد. ارتش این رژیم به ساکنان این منطقه دستور داده است که از طریق خیابان صلاح الدین از شمال به جنوب غزه بروند.

بر اثر بمباران منزلی در نزدیکی بیمارستان اردنی در خیابان صنعتی در جنوب غرب شهر غزه پنج فلسطینی به شهادت رسیدند و بر اثر بمباران مدرسه آوارگان در منطقه شیخ زاید در شمال این باریکه نیز یک نفر شهید شد و این مدرسه آتش گرفت و طبقه سوم آن ویران شد.

همچنین توپخانه ارتش اشغالگر شمال اردوگاه النصیرات را هدف قرار داده است و ساختمان های مسکونی در اردوگاه جبالیا در شمال غزه را تخریب کرد.

طبق گزارش وزارت بهداشت غزه از هفتم اکتبر ۲۰۲۳ تا روز گذشته نزدیک به ۴۳ هزار نفر در این باریکه شهید و حدود صد هزار نفر نیز زخمی شده اند.