کد خبر 1653599
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۴۰۳ - ۱۰:۰۸

به گزارش مشرق، الله کرم مشتاقی، فعال رسانه در تلگرام نوشت:

کشور محبان اهل بیت! فتنه جدید صهیونیسم

دولت آلبانی با تحریک صهیونیسم بین‌الملل قصد دارد با تشکیل ریزدولتی با نام "نظام مستقل بکتاشی" در دل تیرانا، به سبک واتیکان، گسل‌های خفته مذهبی در برخی از کشورهای اسلامی را فعال کند.

ادی راما نخست وزیر آلبانی، که گفته می‌شود به برخی از آموزه های طریقت بکتاشیه گرایش دارد، این ایده را به تازگی مطرح کرده است و قرار است ادموند براهیماج معروف به بابا موندی، افسر سابق ارتش خلق آلبانی، که به عنوان پیر طریقت بکتاشیه آلبانی شناخته می شود، ریاست دولت را در مساحتی معادل ۰.۱۱ کیلومتر مربع بر عهده بگیرد. عنوان باباموندی آخرین درجه معنوی و دینی بکتاشیه است.

بکتاشیه حدود ۳۰ میلیون پیرو در سراسر جهان به خصوص در کوزوو، ترکیه، آلبانی، مقدونیه، سوریه، صربستان، بلغارستان و حتی مصر و عراق و برخی دیگر از کشورها از جمله کشورهای سابق اتحاد جماهیر شوروی دارد. در آلبانی تعداد آنها حدود ۱۵۰ هزار نفر است، جمعیت آلبانی ۲،۴۰۰،۰۰۰ نفر است، از این تعداد ۱،۱۰۰،۰۰۰نفر مسلمان هستند.

باباموندی پیشتر رویکرد همگرایانه‌ای با ایران داشت اما به مرور، تحت تاثیر و وعده‌های صهیونیسم بین‌الملل برای تشکیل کشوری مستقل، رویکردی ضد ایرانی و ضدمقاومت اتخاذ کرد به گونه‌ای که عملیات طوفان الاقصی را محکوم و تروریستی خواند و ادعاهایی را علیه ایران مطرح کرد. او در سال‌های اخیر روابط پررنگی با بنیاد جورج سورس و رهبران صهیونیست داشته است.

طریقتی که باباموندی ریاست آن را بر عهده دارد، ترکیبی از آموزه‌های صوفیانه، علی اللهی، اهل سنت، مانوی‌ایرانی و مسیحیت است! مانند مسیحیان به تثلیث باور دارند تثلیثی شامل پیامبراکرم، خداوند و حضرت امیرالمومنین!.

کشورهای اسلامی باید مراقب این حرکت مرموز و فتنه انگیز باشند. غرب حدود ۳۰ سال است که چنین طرحی در سر دارد، زنده کردن این مساله در این برهه زمانی که تمام توجهات می‌بایست به سوی غزه و لبنان مظلوم معطوف باشد حکایت از فتنه‌ای پیچیده و ریاکارانه دارد.

به احتمال زیاد جریان منافقین حاضر در تیرانا در فضای فارسی برای این ایده تبلیغات گسترده ای خواهند کرد. همچنین جریان منحط شیعه انگلیسی و اسلام آمریکائی به حمایت از آن خواهند پرداخت. عناصر و تعالیم شبه شیعه گرایانه مانند تکریم فوق العاده حضرت عباس، امام جعفر صادق و امام موسی کاظم، تکریم اهل البیت، مناسک فاطمی، مناسک حسینی، وضو به سبک شیعه، تکریم کربلا و مشهد و مسائلی از این دست نباید موجب فریب شیعیان شود و تشکیل چنین دولتی را نباید مصداق ترویج دولت شیعی یا اسلامی در قلب اروپا دانست، بلکه کاشتن بذری برای ایجاد شکاف و نفاق و حتی مقابله با اسلام ناب است.

به خصوص صهیونیست‌های جنایتکار تلاش دارند با ایجاد کشورک‌هائی مصنوعی، مصداقیت کشورهای نامشروع را افزایش دهند تا وجود رژیم اشغالگر قدس، وجودی خاص و منحصر به فرد تلقی نشود. ای بسا در سال های آینده به تشکیل ذره دولتی برای بهاییان در حیفا نیز اقدام کنند.

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.