جنبش حماس اعلام کرد «طرح ژنرال‌ها» یکی از پست‌ترین طرح‌های نظامی در طول تاریخ معاصر است و بیشترین شباهت را به ایدئولوژی و سیاست نازیسم دارد.

به گزارش مشرق، جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) در بیانیه‌ای تاکید کرد که رژیم اشغالگر صهیونیستی در شمال نوار غزه جنایت‌های نسل‌کشی فراگیری را مرتکب می‌شود.

بنا بر اعلام شبکه الجزیره، این جنبش در بیانیه خود تاکید کرد که طرح وحشیانه موسوم به ژنرال‌ها یکی از فرومایه‌ترین طرح‌های نظامی در طول تاریخ معاصر است و بیشترین شباهت را به ایدئولوژی و سیاست نازیسم هیتلری دارد.

پیش از این، «اسامه حمدان» از رهبران جنبش حماس با بیان اینکه رژیم صهیونیستی از ابتدای این ماه اجرای طرح ژنرال‌ها را آغاز کرد، گفت: طرح ژنرال‌ها فقط برای برانگیختن عواطف اسرائیلی‌ها است.

حمدان گفت: هدف از این عملیات جاری، تلاش برای کوچاندن بخشی از ساکنان شمال غزه به سمت جنوب آن است.

طرح موسوم به ژنرال‌ها از سوی ژنرال «گئورا آیلند» که رئیس سابق شورای امنیت داخلی رژیم صهیونیستی بود، از ابتدای جنگ غزه مطرح شد.

طبق این طرح مناطق شمالی غزه که شامل مناطق شمال با شهر غزه و گذرگاه «نتزاریم» است به منطقه نظامی بسته تبدیل می‌شود. در جریان اجرای طرح، حدود ۶۰۰ هزار فلسطینی از مناطق شمالی به سمت جنوب از طریق گذرگاه‌های تعیین‌شده از سوی ارتش رژیم صهیونیستی رانده می‌شوند. محاصره کاملی بر منطقه اعمال و برای آنانی که در شمال غزه بمانند، کمکی ارسال نخواهد شد.