رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی از ورود سامانه جدید بارش‌ها و کاهش دمای هوا در برخی نقاط کشور از روز جمعه (۲۷ مهر) خبر داد.

به گزارش مشرق، صادق ضیائیان رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه از فردا (جمعه، ۲۷ مهر) موج جدید بارش‌ها همراه با روند کاهش دما وارد کشور می‌شود، گفت: امروز (پنجشنبه، ۲۶ مهر) در برخی نقاط شمال غرب و غرب سواحل دریای خزر افزایش ابر و رگبار پراکنده رخ خواهد داد و در شمال آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی و اردبیل رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: فردا و روز شنبه (۲۸ مهر) با نفوذ جریانات شمالی به غرب سواحل دریای خزر ابرناکی و بارش همراه با کاهش نسبی دما در غرب مازندران، گیلان، اردبیل و شمال آذربایجان شرقی ادامه خواهد داشت.

ضیائیان تصریح کرد: همچنین در روزهای جمعه و شنبه در برخی نقاط غرب، شمال غرب و دامنه‌های جنوبی البرز واقع در استان‌های قزوین، البرز و تهران به‌ویژه در ساعات بعد از ظهر افزایش ابر، گاهی رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید و خیزش گرد و خاک رخ می‌دهد.

به گفته کارشناس هواشناسی؛ روز یکشنبه (۲۹ مهر) در شمال آذربایجان شرقی، اردبیل، گیلان، مازندران و غرب گلستان بارش باران، گاهی رعد و برق و وزش باد و در ارتفاعات بارش برف همراه با کاهش نسبی دما ادامه خواهد داشت.

وی در پایان گفت: آسمان تهران امروز صاف تا کمی ابری، وزش باد و گاهی افزایش باد با حداقل و حداکثر دمای ۱۷ و ۲۷ درجه سانتیگراد و فردا صاف تا قسمتی ابری، وزش باد و گاهی افزایش باد با کمترین و بیشترین دمای ۱۷ و ۲۸ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.