مدیرعامل اسبق استقلال گفت: به اعتقاد من در مقطع فعلی آوردن سرمربی خارجی تنها می‌تواند برای کنترل شرایط باشد و نتیجه خاصی با وجود مربی غیر ایرانی حاصل نخواهد شد.

سرویس ورزش مشرق - امیررضا واعظی آشتیانی، مدیرعامل اسبق باشگاه استقلال در گفتگو با مشرق، درباره وضعیت نیمکت مربیگری تیم استقلال و اینکه طرفداران این تیم به شدت خواهان حضور یک سرمربی خارجی در راس کادر فنی استقلال هستند اظهار داشت: به اعتقاد من در این شرایط و در این مقطع نباید به سراغ مربی خارجی برویم بلکه باید یک مربی داخلی با تجربه و با دانش را در راس کادر فنی استقلال قرار بدهیم تا نتایج لازم با مربی داخلی گرفته شود.

وی درباره برکناری جواد نکونام از سرمربیگری استقلال خاطرنشان کرد: من پیش از این به آقایان توصیه کرده بودم که باید با همان سرمربی قبلی ادامه می‌دادند. باید جواد نکونام و نتایج استقلال را تحمل می‌کردند. آنچنان که فصل قبل هم این موضوع تا پایان فصل ادامه یافت و استقلال تا آستانه قهرمانی هم پیش رفت. من در صحبت‌های قبلی‌ام گفته بودم که اگر می‌خواهند سرمربی استقلال را تغییر بدهند این کار را باید در حد فاصل دو فصل انجام بدهند نه حالا که تیم توسط این مربی بسته شده است.

مدیر اسبق استقلال ادامه داد: تیم‌های استقلال و پرسپولیس همیشه حواشی زیادی دارند البته همه تیم‌های بزرگ حاشیه دارند اما متاسفانه نوع و جنس حاشیه‌های این دو تیم از نوع تخریبی است. در واقع بخش مهمی از این حواشی از درون باشگاه به وجود می‌آید که این برای این دو تیم بزرگ بسیار خطرناک است.

واعظ آشتیانی درباره حضور مربی خارجی در این مقطع از فصل در استقلال گفت: قطعاً وقتی مربی خارجی در این مقطع از فصل به استقلال بیاید هیچ تعهدی نسبت به هیچ نتیجه‌ای ندارد. حق هم دارد، چون خودش تیم را نبسته و در تمرینات با تیم نبوده است. تنها تعهدی که او می‌تواند به کادر مدیریتی باشگاه بدهد این است که اوضاع را کنترل کند. من همچنان معتقدم ما با یک مربی با تجربه داخلی که قدرت جمع کردن حواشی استقلال را هم داشته باشد می‌توانیم کار را ادامه بدهیم. البته اگر مدیریت باشگاه برای سرمربی بعدی حاشیه ایجاد نکند.

وی در توضیح این بخش از صحبت‌هایش گفت: همین حالا ممکن است استقلال با سهراب بختیاری‌زاده بتواند نتایج خوبی بگیرد اما تداوم این نتایج منوط بر این است که مدیریت باشگاه حاشیه برای تیم تولید نکند. در واقع با توجه به اتفاقات اخیر طی ماه‌های گذشته در حوزه مدیریت استقلال هیچ تضمینی وجود ندارد که حاشیه‌ای از درون باشگاه برای کادر فنی و تیم استقلال به وجود نیاید.

وی خاطرنشان کرد: ما نه تنها در بحث انتخاب مربی و مدیریت بلکه در همه حوزه‌های دیگر اجتماع هم باید یک متر و معیار مشخص برای انتخاب مدیر داشته باشیم. اینکه شایسته سالاری هیچ ربطی به عقاید و رفتارهای افراد ندارد. شاید فردی به لحاظ مدیریتی قوی و کارآمد باشد اما بخشی از رفتارش با ما همخوانی نداشته باشد که این نمی‌تواند مانع استفاده از این قبیل مدیران بشود.