کد خبر 1653666
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۴

اینروزها، تب و تاب استفاده از چمن مصنوعی بیشتر از قبل شده و افراد زیادی به دنبال استفاده از این پوشش برای دکوراسیون و زیباسازی اماکن مختلف هستند. دلایل زیادی برای این استقبال از چمن مصنوعی و جایگزین شدن آن به جای نمونه‌های طبیعی وجود دارد که در بین آنها می‌توانیم به نیاز نداشتن به مراقبت زیاد، دوام بالا، اقتصادی بودن، نصب راحت و... اشاره کنیم. در این مقاله می‌خواهیم به بررسی مزایای محوطه‌سازی با چمن مصنوعی بپردازیم و اطلاعات بیشتری را در این زمینه به دست آوریم.

مزایای خرید چمن مصنوعی برای محوطه‌سازی محیط

محوطه‌سازی یک محیط، یعنی با استفاده از المان‌های مختلف، محیط اطرافمان را زیباتر کنیم. یکی از این المان‌ها هم چمن مصنوعی است که می‌تواند فضای مورد نظر را به طور کلی تغییر دهد. نکته مهمی که اینجا باید در نظر گرفت این است که به عنوان مثال برای نصب چمن مصنوعی روف گاردن های مناطق غیر مسکونی مانند رستوران و هتل و ... باید از چمن مصنوعی استفاده کرد که مقاومت بالای در برابر فشار و کوبش داشته باشد. استفاده از این پوشش مزایای زیادی دارد که در اینجا به آنها اشاره خواهیم کرد:

محوطه سازی موقت با استفاده از چمن مصنوعی

فرض کنید که برای مدتی مشخص در یک ویلا ساکن هستید و فردی که قبل از شما در آنجا بوده، توجه چندانی را به فضاهای سبز موجود در آن نداشته است. از طرفی نمی‌خواهید زمان و هزینه زیادی را بابت مکانی که برای خودتان نیست، صرف کنید. در این شرایط چمن مصنوعی بهترین انتخاب برای شماست. این پوشش را می‌توانید به راحتی، در بخش‌هایی از فضای مورد نظر خود قرار دهید، بدون اینکه نیازی به انجام کارهای پیچیده داشته باشید. در نهایت نیز هنگام جابه‌جایی و ترک این محیط آن را جمع کرده و با خود به مکان جدید ببرید.

نگهداری ارزانتر و راحت تر نسبت به چمن طبیعی

درست است که هزینه نصب چمن مصنوعی بیشتر از چمن طبیعی است، اما هزینه‌های نگهداری چمن طبیعی به مراتب بالاتر است. چمن مصنوعی نیازی به تجهیزاتی مانند ماشین چمن‌زنی و آبیاری نداشته و تنها با استفاده از کمی آب می‌توانید آن را بشویید. به علاوه، چمن طبیعی به شدت تحت تاثیر شرایط آب و هوایی مختلف قرار گرفته و ممکن است پس از مدتی با علف‌های هرز در لابه‌لای آن هم مواجه شوید که نیاز به کندن دارد.

در نهایت باید بدانید که چمن مصنوعی دوام بیشتری داشته و کمتر در برابر نوسانات دما، نور و رطوبت آسیب می‌بیند. همچنین در شرایط خشکسالی از بین نمی‌رود و همیشه ظاهر زیبای خود را حفظ می‌کند. بنابراین، انتخاب آن می‌تواند گزینه‌ای اقتصادی و عملی برای فضاهای سبز باشد.

گزینه عالی برای محوطه فضای تفریحی

محوطه‌سازی فضای تفریحی با چمن مصنوعی یک راهکار مدرن و جذاب است که می‌توان آن را در پارک‌ها، زمین‌های بازی، باغ‌ها و فضاهای عمومی دیگر پیاده و به زیبایی این محیط کمک کرد. از آنجایی که در این محیط‌ها تردد زیاد است، این محصولات انتخاب بسیار خوبی هستند.

همچنین با انتخابشان، ایمنی افرادی که در آن تردد دارند، به خصوص کودکان، بالاتر می‌رود. چمن مصنوعی به راحتی قابل نصب بوده و می‌توان آن را در طرح‌ها و رنگ‌های مختلف اجرا کرد تا با دکور کلی فضای تفریحی مورد نظر هماهنگ باشد.

چند مدل پرفروش چمن مصنوعی برای محوطه‌سازی محیط

برای محوطه‌سازی محیط باید مدل‌های مناسب چمن مصنوعی را انتخاب کنید. مثلا مدل ماهونیا برای حیاط ویلا یا آپارتمان مناسب بوده و به شکل 25 و 15 میل هستند. از طرفی ماهونیا ملانژ هم در ترکیب با موزاییک و سنگ ظاهر زیبایی را ایجاد می‌کند و برای حیاط انتخاب عالی به نظر می‌رسد.

به علاوه چمن رویال و صحرا را داریم که با مقاومت بالا برای محیط‌های پر تردد مثل زمین‌های بازی و تفریحی مناسب هستند. البته مدل‌های دیگری هم در بازار موجود است که باید اطلاعات کافی را در مورد آنها داشته باشید تا در نهایت بتوانید بهترین گزینه‌ را بسته به محیط مورد نظرتان، انتخاب کنید.

از سوی دیگر، چمن مصنوعی بالکن و تراس انتخابی مقرون به صرفه و اقتصادی برای پوشش این فضا می‌باشد. اگر شما هم به زیبایی فضای داخلی خانه یا محل کار خود اهمیت می‌دهید، می‌توانید همین حالا به سایت چمنزار https://chamanzar.com/ مراجعه کرده و از مشاوره رایگان این مجموعه بهره‌مند شوید.

تبدیل یک قاب معمولی به یک اثر هنری زیبا و سبز

معمولا محوطه‌سازی فضاهای مختلف، باید زیر نظر طراحان دکوراسیون انجام شود. این افراد در نظر می‌گیرند که چه مدل، رنگ و طرحی برای بخش‌های مختلف یک محوطه به خصوص در نظر گرفته شود و دیگر المان‌هایی که باید در این محیط قرار گیرند را هم مشخص می‌کند. اگر پس از مشورت با یک فرد با تجربه، انتخاب نهایی شما چمن مصنوعی بود، بهتر است با چمنزار تماس بگیرید. در این مجموعه کارشناسانی حضور دارند که اطلاعات لازم را در مورد محصولات موجود، به شما ارائه می‌دهند و کمک می‌کنند تا با توجه به بودجه خود بهترین انتخاب را داشته باشید. در نهایت نیز با اعزام نصابان مجموعه، نصب پوشش انجام خواهد شد.

برچسب‌ها