سخنگوی وزارت امورخارجه در شبکه ایکس نوشت: توقف جنایات شنیع و تجاوزات مستمر علیه غزه و لبنان، و جلوگیری از گسترش ناامنی و بی‌ثباتی در منطقه، هدف مشترک همه ما است.

به گزارش مشرق، اسماعیل بقایی هامانه روز پنجشنبه در پیامی در شبکه ایکس که به زبان عربی منتشر شد، درباره دیدار وزیر امورخارجه کشورمان با وزیر امورخارجه مصر نوشت: در دیدار و گفت‌وگوی سید عباس عراقچی و بدر عبدالعاطی، وزرای خارجه ایران و مصر ، علاوه بر مباحث دوجانبه مورد علاقه دو کشور، موضوعات منطقه‌ای و ضرورت تقویت رایزنی و هماهنگی بین کشورهای اسلامی و دیگر بازیگران اثرگذار جهت پایان دادن به تجاوز و نقض‌های فاحش حقوق بشردوستانه بین‌المللی توسط رژیم صهیونیستی در غزه و لبنان مورد بررسی قرار گرفت.

در ادامه این پیام آمده است: توقف جنایات شنیع و تجاوزات مستمر علیه غزه و لبنان، و جلوگیری از گسترش ناامنی و بی‌ثباتی در منطقه، هدف مشترک همه ما است.

وی پیش از این نیز در پیامی در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی ایکس درباره دیدار عراقچی با رئیس جمهور مصر نوشت: عراقچی گفت‌وگوی بسیار مفیدی با رئیس جمهور مصر عبد الفتاح السیسی راجع به تحولات منطقه داشتند؛ ضرورت و فوریت توقف تجاوزات و جنایات در غزه و لبنان، جلوگیری از تصعید خطرناک ناامنی که می‌تواند کل منطقه را درگیر جنگ کند و تبعات مخربی برای همه کشورهای منطقه داشته باشد و نیز ضرورت ارسال فوری کمک‌های بشردوستانه به آوارگان مورد تأکید قرار گرفت.

وزیر امور خارجه در راستای رایزنی‌های منطقه‌ای در خصوص آخرین تحولات غزه و لبنان و تلاش برای توقف جنایات رژیم صهیونیستی تاکنون به کشورهای لبنان، ‌سوریه، ‌عربستان، قطر، عراق، عمان و اردن سفر کرده و با مقامات ارشد آن کشورها به گفت و گو پرداخته است.

قاهره، هشتمین مقصد از تور منطقه‌ای وزیر امور خارجه در راستای تداوم تلاش‌های دیپلماتیک ایران به منظور توقف جنگ در غزه و لبنان است.

مقصد بعدی عراقچی استانبول ترکیه محل برگزاری سومین نشست قفقاز جنوبی در سطح وزیران خارجه است.