کد خبر 1653940
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۴۰۳ - ۱۸:۱۹

تظاهرکنندگان یمنی در بیانیه راهپیمایی‌های میلیونی امروز خود ضمن تاکید بر ادامه دادن راه شهید السنوار و طوفان الاقصی تا آزادی فلسطین اعلام کردند که به حمایت از مقاومت فلسطین و لبنان ادامه خواهند داد.

به گزارش مشرق به نقل از شبکه خبری «المیادین»، امروز جمعه در میدان «السبعین» شهر صنعاء و بیش از ۳۰۰ میدان اصلی و فرعی در دیگر شهرها و استان‌های یمن از جمله حدیده، اب، عمران، تعز، حجه، البیضا، الجوف، المحویت، الضالع و لحج راهپیمایی‌های میلیونی و بزرگی با شعار «یک صف در کنار غزه و لبنان» برگزار شد.

در بیانیه‌ای که در این راهپیمایی‌های میلیونی برگزار شد، ضمن تسلیت شهادت رهبر و مجاهد بزرگ یحیی السنوار، رهبر جنبش حماس به امت عربی و اسلامی و به شکل خاص به برادران جنبش حماس تاکید شد: السنوار در راه اسلام و جبهه مقدم آن به شهادت رسید و او به نیابت از کل امت با صهیونیستها مقابله کرد. فرمانده شهید السنوار و یاران مجاهدش طوفان الاقصی را رقم زدند و با بزرگترین عملیات در تاریخ مبارزه با دشمن صهیونیستی، دژهای صهیونیست‌ها را به لرزه درآوردند. ما با او پیمان بستیم که راهش را ادامه خواهیم داد و طوفان الاقصی تا آزادی فلسطین و بیرون راندن صهیونیست‌ها هرگز نخواهد مرد.

همچنین در این بیانیه اعلام شد: ما به صورت رسمی و مردمی تاکید می‌کنیم که به جهاد در راه خدا به شکل نظامی، سیاسی، رسانه‌ای و در تمامی زمینه‌ها ادامه خواهیم داد. حمایت و پشتیبانی ما از ملت و مقاومت فلسطین و لبنان در برابر دشمن صهیونیستی ثابت است حال خطرها و چالش‌ها هرچه می‌خواهد باشد.

راه‌پیمایی امروز یمنی‌ها

در ادامه بیانیه راهپیمایی‌های میلیونی یمن نیز ضمن درود به مقاومت تاریخی رزمندگان فلسطینی در غزه و تمام فلسطین اشغالی که همچنان به مبارزه با دشمن ادامه می‌دهند، به رزمندگان حزب‌الله لبنان نیز بابت حملات کوبنده و شدیدشان به دشمن و مقابله اسطوره ای آنها با ارتش شکست خورده آن در جنوب لبنان تبریک گفته شد و از گسترش عملیات‌های نظامی ویژه مقاومت عراق که عمق اراضی اشغالی را به شکلی موثر هدف قرار می‌دهد، تقدیر شد.

همچنین در این بیانیه خطاب به امت‌ها و حاکمیت های عربی و اسلامی تاکید شد: آیا جنایات خونین دشمن برای یک سال متوالی برای شما کافی نیست که متوجه شوید صهیونیست‌ها در کمین شما هستند؟

در ادامه این بیانیه خطاب به رژیم صهیونیستی و آمریکا نیز اعلام شد: در سال گذشته شنیع ترین جنایت‌ها را به تصویر کشیدید و با این جنایت‌ها تمامی عنوان‌های دروغین خود را ساقط کردید اما پیروزی را هم رقم نزدید.

راه‌پیمایی امروز یمنی‌ها