کد خبر 1653988
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۴۰۳ - ۲۱:۵۰

سخنگوی وزارت امور خارجه اسلامی ایران حملات آمریکا و انگلیس به مناطقی از صنعا و صعده در یمن را به عنوان نقض فاحش منشور ملل متحد و قواعد حقوق بین الملل در رابطه با منع توسل به زور و احترام به تمامیت سرزمینی کشورها توصیف و آن را به شدت محکوم کرد.

به گزارش مشرق، سخنگوی وزارت امور خارجه اسلامی ایران حملات آمریکا و انگلیس به مناطقی از صنعا و صعده در یمن را به عنوان نقض فاحش منشور ملل متحد و قواعد حقوق بین الملل در رابطه با منع توسل به زور و احترام به تمامیت سرزمینی کشورها توصیف و آن را به شدت محکوم کرد.

اسماعیل بقائی تعرض هوایی آمریکا و انگلیس به یمن، همزمان با تداوم حمایت تسلیحاتی و سیاسی این دو کشور از رژیم اسرائیل در نسل کشی و کشتار مردم فلسطین و لبنان را گواه بارز همدستی و شراکت آنها در جنایات رژیم صهیونیستی دانست.

سخنگوی وزارت امور خارجه خاطرنشان کرد که این اقدامات تجاوزکارانه و بی‌پروای آمریکا و انگلیس علیه مردم مظلوم و شجاع یمن، به مثابه مشارکت خطرناک این دو کشور در تشدید ناامنی و تنش در منطقه غرب آسیا بوده و رژیم اسرائیل را نیز در استمرار نسل کشی و جنگ افروزی جری‌تر می‌کند.

بقائی با تجلیل از حمایت شرافتمندانه یمنی‌ها از ملت مظلوم فلسطین و لبنان تصریح کرد: اقدام آمریکا و انگلیس در حمله به یمن و تخریب زیرساخت‌های حیاتی این کشور، نمی‌تواند خللی در همبستگی و همراهی ملت شریف یمن با مقاومت فلسطین و لبنان ایجاد کند.