کد خبر 1653989
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۴۰۳ - ۲۲:۱۱

دبیرکل حزب‌الله عراق در بیانیه‌ای گفت نسل‌های جدید حماس پرچم مبارزه را تحویل خواهند گرفت و ضربات دردناک‌تری بر پیکره صهیونیست‌ها وارد خواهند کرد.

به گزارش مشرق، ابوحسین الحمیداوی، دبیرکل گردان‌های حزب‌الله عراق در بیانیه‌ای به مناسبت شهادت یحیی السنوار (ابوابرهیم) به دست ارتش اشغالگر صهیونیستی در غزه، گفت: «فرمانده بزرگ ابو ابراهیم با شجاعت جنگید و از سیدنا عباس بن علی (علیه السلام) درس شجاعت و وفاداری آموخت».

در این بیانیه آمده است: «از این مکتب قهرمانانی پرورش یافتند که از دین و عزت و آبروی خود در برابر ظالمان تا آخرین نفس دفاع کردند».
الحمیداوی افزود: «وقت آن است که این ریش سفید پس از دهه‌ها تلاش جهادی سخت و طاقت‌فرسا، استراحت کند. نوبت به نسل‌هایی که در دامان او پرورش یافته‌اند رسیده است تا پرچم را از او به ارث ببرند و بار مسئولیت مقاومت را به دوش بکشند و راه شهید عزیز و یاران پیشین او را ادامه دهند».

دبیرکل حزب‌الله عراق تأکید کرد: «طبق شناختی که از جنبش پیروزمند حماس داریم، نسلی که اکنون در حال جنگ با صهیونیست‌هاست، ضربات دردناکی بر پیکره صهیونیست‌ها وارد خواهد کرد و اجازه نمی‌دهد آنها از زندگی خود لذت ببرند یا در جنایات خود گستاخ‌تر شوند».
او تأکید کرد که این مرحله باید مرحله‌ای برای سخت‌تر کردن عذاب دشمنان از طریق تلاش با «شیوه‌های غیر متعارف و خارج از چارچوب» باشد.

در این راستا رادیو ارتش اسرائیل ساعاتی پیش به نقل از فرمانده گردانی که شهید یحیی السنوار را به شهادت رسانده بود، گفت: یحیی سنوار قبل و بعد از اینکه هر دو بازویش زخمی شود، به سمت نیروهای ما چند نارنجک پرتاب کرد.

این فرمانده اسرائیلی همچنین گفت که یکی از نظامیان این رژیم در پی تیراندازی شهید یحیی سنوار و همراهش به شدت زخمی شده است.

«خلیل الحیه» مسئول دفتر سیاسی حماس در نوار غزه، بعدازظهر امروز (جمعه)، در پیامی که از شبکه «الاقصی» پخش شد شهادت «یحیی السنوار» رئیس دفتر سیاسی این جنبش را رسما تایید کرد.

ارتش اسرائیل روز گذشته در بیانیه‌ای اعلام کرد نظامیان این رژیم نه در یک عملیات از پیش برنامه‌ریزی‌شده، بلکه به‌صورت تصادفی در درگیری با گروه‌های مقاومت فلسطین در منطقه «تل السلطان» در جنوب نوار غزه یحیی السنوار رئیس دفتر سیاسی حماس را به شهادت رسانده‌اند.

برخلاف ادعاهای پیشین رژیم صهیونیستی درباره استفاده سنوار از اسرا به عنوان سپر انسانی، رادیو ارتش اسرائیل اعلام کرد یحیی السنوار در حالی که لباس نظامی به تن داشت و در خط مقدم با نظامیان اسرائیلی می‌جنگید به شهادت رسید.