کد خبر 1654046
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۴۰۳ - ۰۹:۱۹

یک سایت انگلیسی ضمن بازتاب انتخاب «موسیمانه» به عنوان سرمربی جدید تیم فوتبال استقلال تهران، ماموریت جدید این مربی را در ایران مشخص کرد.

به گزارش مشرق، تیم فوتبال استقلال تهران در هفته هشتم رقابت‌های لیگ برتر شامگاه جمعه ۲۷ مهر در ورزشگاه شهدای شهر قدس میزبان تیم ذوب آهن بود که این دیدار با شکست سنگین ۳ بر صفر آبی پوشان به پایان رسید.

بعد از این دیدار بود که سایت «tdpelmedia» خبر انتصاب پیتسو به عنوان سرمربی استقلال تهران را اعلام و نوشت: «پیتسو موسیمانه»، سرمربی سرشناس سابق تیم‌های الاهلی و مامیلودی سان‌داونز، به تازگی به عنوان سرمربی جدید تیم فوتبال استقلال در لیگ برتر خلیج فارس ایران معرفی شده است. این انتصاب که در ۱۸ اکتبر ۲۰۲۴ توسط شرکت MT Sports Marketing & Management اعلام شد، گامی مهم در مسیر حرفه‌ای موسیمانه پس از مدتی دوری از دنیای مربیگری محسوب می‌شود.

بازگشت به دنیای مربیگری
پس از جدایی از تیم «اَبها» عربستان سعودی در ژوئن ۲۰۲۴، موسیمانه مشتاق به بازگشت به عرصه مربیگری بود. پیوستن به استقلال فرصتی تازه برای او به همراه تیم فنی مورد اعتمادش شامل «ماهیر دیویدز»، «کابلو رانگوآگا»، «موسی متلابا» و «کایل سولومون» فراهم کرده تا در این باشگاه معتبر ایرانی کار خود را ادامه دهند.

چرا استقلال؟
موسیمانه در توضیح دلیل انتخاب استقلال گفت است که تاریخچه پرافتخار و جایگاه این تیم در منطقه خلیج فارس یکی از انگیزه‌های اصلی اش بوده است. او به دو ستاره قهرمانی استقلال در آسیا که روی نشان باشگاه قرار دارد اشاره کرد و این را نشانه‌ای از عظمت و افتخارات استقلال دانست.

موسیمانه همچنین افزود: استقلال باشگاهی بسیار بزرگ در منطقه خلیج فارس است و تاریخچه درخشانی دارد.

بازگشت به مسیر قهرمانی

موسیمانه با اشاره به عملکرد اخیر استقلال بیان کرد که این تیم از سال ۲۰۲۲ تاکنون موفق به کسب هیچ جامی نشده است و او احساس مسئولیت می‌کند تا با بازیابی روحیه پیروزی در میان هواداران پرشور این باشگاه، آن‌ها را دوباره به افتخار برساند.

او اظهار داشت: آخرین جام آن‌ها در سال ۲۰۲۲ بوده و مطمئنم هوادارانشان تشنه افتخار هستند.

وضعیت فعلی و اهداف آینده

در حال حاضر، استقلال در رده یازدهم جدول لیگ با هفت بازی انجام شده قرار دارد و در رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا نیز هدفگذاری کرده است. فصل گذشته استقلال نایب قهرمان لیگ برتر ایران شد و اکنون با حضور موسیمانه، هواداران و بازیکنان با امیدواری بیشتری به مسیر موفقیت چشم دوخته‌اند.

منبع: مهر