حزب الله لبنان از ساعات آغازین بامداد امروز، سرزمین های اشغالی را زیر حملات گسترده خود قرار داده است که منجر به هلاکت و زخمی شدن تعدادی از صهیونیست‌ها شده است.

سرویس جهان مشرق - شبکه عبری زبان کان در واکنش به حمله پهپادی صبح امروز علیه خانه نتانیاهو گزارش داد: حزب الله روش خود را از طریق به پرواز درآوردن چندین پهپاد به صورت همزمان تغییر داده است. در ادامه این گزارش آمده است: همین مسأله باعث می‌شود کار برای سیستم‌های رهگیری سخت شود.

شبکه عبری زبان کان اضافه کرد: حزب الله سطح عملیات خود را یک درجه افزایش داده و آنچه که امروز صبح شاهدش بودیم یک واقعه به شدت دراماتیک محسوب می‌شود. لازم به ذکر است که دفتر نخست وزیر رژیم صهیونیستی حمله پهپادی حزب الله به خانه وی را تأیید کرده است.

۰۰:۰۶ - حمله پهپادی یمن به کشتی که عازم فلسطین بود

سخنگوی نیروهای مسلح یمن اعلام کرد: با چندین پهپاد کشتی که به سمت بنادر فلسطین در حرکت بود را با پهپاد در دریای عرب هدف قرار دادیم. این کشتی به دلیل نقض قانون ممنوعیت ورود به بنادر واقع در فلسطین اشغالی از سوی شرکت مالکش هدف قرار گرفت.

یحیی سریع در ادامه تصریح کرد: به حملات موشکی و پهپادی خود علیه دشمن اسرائیلی ادامه می‌دهیم.

۰۰:۱۴ - حمله پهپادهای انتحاری حزب‌الله به پایگاه نشریم

حزب‌الله اعلام کرد که با پهپادهای انتحاری، پایگاه «نشریم» ارتش رژیم صهیونیستی واقع در جنوب شرق حیفای اشغالی را هدف قرار داده است.

۰۰:۱۹ - حمله آمریکا و انگلیس به الحدیده یمن

انصارالله یمن از حمله جنگنده‌های آمریکایی و انگلیسی به راس عیسی در بندر الحدیده یمن خبر داد.

۰۷:۲۲ - آژیر خطر در شمال تل‌آویو به صدا در آمد

رسانه‌ها از احتمال نفوذ پهپاد خبر دادند. ساعتی پیش نیز ارتش صهیونیستی اعلام کرد یک پهپاد سمت شرق وارد فضای فلسطین اشغالی شده و ادعا کرد که سقوط کرده است.

۰۳:۳۰ - حملات موشکی حزب الله به پایگاه‌ها و نیروهای اسرائیلی

منابع عبری زبان اعلام کردند حداقل ۲۰ موشک از لبنان به سمت شمال فلسطین اشغالی شلیک شده است. در همین حال، حزب الله از حمله موشکی به شهر اشغالی صفد خبر داده است. حزب الله تاکید کرد که پایگاه فیلون در منطقه "روش بینا" در شرق صفد را نیز هدف حمله موشکی قرار داده است.

ضربات حزب الله به سرزمین های اشغالی

حزب الله در عملیاتی دیگر تجمع نیروهای اشغالگر اسرائیلی در شهرک المالکیه را هم هدف حمله موشکی قرار داد.

۰۹:۱۸ - اصابت پهپاد حزب‌الله به نزدیکی منزل نتانیاهو در «قیساریه» - (مشروح گزارش)

منابع عبری زبان از نفوذ پهپادهای حزب الله به حریم هوایی شمال فلسطین اشغالی خبر داده و تاکید کردند که علیرغم نفوذ این پهپادها آژیر خطر به صدا درنیامده و سامانه‌های دفاعی هم نتوانستند آن‌ها را رهگیری کنند.

رسانه‌های عبری زبان همچنین از وقوع آتش سوزی در اطراف نتانیا در نزدیکی تل‌آویو خبر دادند. این منابع از زخمی شدن افرادی در پی انفجار پهپاد در ساختمانی در نزدیکی خانه نتانیاهو در شهر قیساریه خبر دادند.

پرواز پهپاد حزب‌الله در کنار بالگرد اسرائیلی
برای مشاهده فیلم، روی عکس کلیک کنید

رسانه‌های اسرائیلی از آماده باش و تدابیر امنیتی شدید پلیس در شهر قیساریه پس از این انفجار خبر دادند. پایگاه خبری عبری زبان والا هم از آماده باشه جنگنده‌ها و بالگردهای اسرائیلی در آسمان قیساریه در جنوب تل آویو خبر دادند.

روزنامه عبری زبان یدیعوت احرونوت تاکید کرد که دفتر نخست وزیر رژیم صهیونیستی از افشای محل حضور نتانیاهو هنگام انفجار پهپاد در قیساریه خودداری کرده است.

در همین حال برخی منابع تاکید کردند ساختمانی که پهپاد حزب الله به آن اصابت کرده، خانه نتانیاهو بوده است. یدیعوت احرونوت از وقوع دو انفجار بزرگ همزمان با اصابت پهپاد به ساختمان مورد نظر در قیساریه خبر داده و تاکید کرد که دفتر نتانیاهو از افشای اینکه هنگام اصابت پهپاد نتانیاهو در خانه بوده یا نه خودداری می‌کند.

پرواز پهپاد حزب الله قبل از اصابت به قیساریه
برای مشاهده فیلم، روی عکس کلیک کنید

۰۹:۴۹ - شبکه اسرائیلی: ۶ پهپاد از سمت لبنان شلیک شده است - (مشروح گزارش)

شبکه ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی تاکید کرد که ۶ فروند پهپاد از لبنان به سمت اراضی اشغالی شلیک شده است. این شبکه مدعی شد که ارتش برخی از این پهپادها را رهگیری و ساقط کرده است.

سازمان رادیو و تلویزیون رژیم صهیونیستی هم تاکید کرد که پهپادی که به قیساریه (محل اقامت نتانیاهو) اصابت کرده، ۷۰ کیلومتر از لبنان راه پیموده تا به این شهر رسیده است و مستقیما به یک ساختمان اصابت کرده است.

بسیاری از منابع عبری زبان تاکید کردند که ساختمان هدف قرار گرفته، محل اقامت نتانیاهو است. هم اکنون تدابیر امنیتی بسیار شدیدی در قیساریه به اجرا گذاشته شده و کسی اجازه نزدیک شدن به خانه نتانیاهو را ندارد. دفتر نخست وزیر رژیم صهیونیستی هم تاکنون واکنشی نشان نداده است.

اولین فیلم از محل خانه نتانیاهو پس از حمله حزب‌الله
برای مشاهده فیلم، روی عکس کلیک کنید

منابع اسرائیلی تاکید کردند که یک فروند بالگرد آپاچی قصد ساقط کردن این پهپاد در آسمان عکا را داشته اما موفق نشده و این پهپاد به راه خود ادامه داده تا در نهایت به ساختمانی در قیساریه اصابت کرده است.

۰۹:۵۷ - آژیر خطر در مقر اصلی یگان ۸۲۰۰ به صدا درآمد

منابع عبری زبان تاکید کردند که همزمان با اصابت پهپاد حزب الله به ساختمانی در قیساریه، آژیر خطر در پایگاه نظامی گلیلوت که مقر اصلی یگان ۸۲۰۰ (شعبه اطلاعات نظامی ارتش) به شمار می‌رود، به صدا درآمده است.

تصاویر هوایی حزب الله از پایگاه واحد ۸۲۰۰ ارتش رژیم صهیونیستی

۱۰:۳۴ - کشته و زخمی شدن تعدادی نظامی اسرائیلی در عملیات قسام در جبالیا

قسام اعلام کرد که مجاهدان این گردان‌ها گروهی از نیروهای پیاده دشمن را در نزدیکی ایستگاه سرداح در غرب جبالیا در شمال نوار غزه با راکت ضد نفر هدف قرار دادند سپس با اسلحه و نارنجک‌های دستی با آنها درگیر شدند که در این عملیات تعدادی از نیروهای دشمن کشته و زخمی شدند.

۱۱:۳۴ - حمله موشکی گسترده به منطقه حیفا/ دو صهیونیست زخمی شدند

منابع عبری زبان از حمله موشکی گسترده از لبنان به منطقه کریوت در خلیج حیفا خبر دادند. شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی تاکید کرد که بیش از ۲۰ موشک به سمت کریوت شلیک شده است. سازمان ستاره سرخ داود از زخمی شدن دو صهیونیست بر اثر اصابت موشک به کریات آتا در شمال حیفا خبر داد. همچنین آتش‌سوزی گسترده‌ای هم در این شهرک به وقوع پیوسته است.

اصابت مستقیم راکت‌های حزب‌الله به ساختمانی در حیفا
برای مشاهده فیلم، روی عکس کلیک کنید

بر اثر حمله موشکی به کریات آتا خسارات زیادی هم به این منطقه وارد شده است. چند موشک هم به شهرک کریات بیالیک در نزدیکی حیفا اصابت کرده است.

ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد طی دقایق اخیر حدود ۵۵ موشک از لبنان به سمت حیفا و الجلیل شلیک شده است. رادیو ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد بر اثر اصابت موشک حزب الله به شهرک شلومی در شمال فلسطین اشغالی، ۴ صهیونیست زخمی شدند.

۱۲:۲۰ - حزب الله: شمال حیفا را هدف حمله موشکی قرار دادیم

حزب الله اعلام کرد منطقه کریوت در شمال شهر اشغالی حیفا را هدف حمله موشکی سنگینی قرار داده است. حزب الله لبنان همچنین اعلام کرد نظامیان اشغالگر اسرائیلی را در شهرک شلومی در شمال فلسطین اشغالی هدف حمله موشکی قرار داده است.

آسمان منطقه کریوت خط خطی شد
برای مشاهده فیلم، روی عکس کلیک کنید

رادیو ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد در حملات موشکی امروز حزب الله به مناطق شمالی فلسطین اشغالی، این لحظه ۱۳ صهیونیست زخمی شدند.

۱۲:۴۸ - حزب الله یک پایگاه اسرائیلی دیگر را هدف قرار داد

حزب الله لبنان اعلام کرد که در چارچوب مجموعه عملیات‌های خیبر و در پاسخ به کشتارها و جنایات دشمن صهیونیستی، با ندای "لبیک یا نصرالله" پایگاه نظامی ارتش رژیم صهیونیستی در منطقه ناشر در شمال فلسطین اشغالی را هدف حمله موشکی سنگین قرار داده است.

برچسب‌ها