کد خبر 1654189
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۴

باشگاه پرسپولیس برای پرداخت مطابات بازیکنان خارجی جداشده خود، ترجیح می‌دهد آنها علیه این باشگاه به فیفا شکایت کنند.

به گزارش مشرق، در هفته‌های اخیر باشگاه پرسپولیس با چند پرونده خارجی روبرو شده که به واسطه آن حالا پنجره نقل‌وانتقالاتی این باشگاه بسته شده است. بررسی‌ها نشان می‌دهد که پرسپولیس در سه پرونده مرتبط با دیاباته، پریرا و نبیل باهویی در فیفا محکوم شده که پرسپولیس پرونده دیاباته و پریرا را به دادگاه عالی ورزش برده اما در پرونده باهویی حکم قطی شده و به خاطر آن پنجره نقل‌وانتقالاتی باشگاه بسته شده است.

در این میان نکته قابل توجه این است که مدیران باشگاه پرسپولیس عامدانه به دنبال این هستند که مربیان و بازیکنان خارجی که از این باشگاه طلبکار هستند، به فیفا شکایت کنند و حکم قطی صادر شود تا از این طریق بتوانند با استفاده از مطابات باشگاه نزد فیفا، پول طلبکاران را بدهند.

باشگاه پرسپولیس به خاطر حضور بازیکنانش در جام‌جهانی ۲۰۲۲ قطر، حدود ۸۰۰ هزار دلار پاداش از فیفا دریافت کرده اما به خاطر تحریم‌ها نمی‌تواند این پول را از فیفا دریافت کند. در این میان فیفا بعد از صدور آرای کمیته وضعیت خود، از محل مطابات باشگاه‌ها، پول طلبکاران را می‌پردازد.

حالا در پرونده باهویی، باشگاه پرسپولیس که باید چیزی حدود ۲۰۰ هزار دلار به او بپردازد با ارسال نامه‌ای به فیفا، خواسته این پول از محل مطالباتش پرداخت شود.