جنبش جهاد اسلامی فلسطین اعلام کرد، حجم کشتارهای دسته جمعی کنونی در شمال نوار غزه چندین برابر جنایت‌هایی است که دشمن طی یک سال کامل در غزه اجرا کرد.

به گزارش مشرق، جنبش جهاد اسلامی فلسطین در بیانیه‌ای اعلام کرد، رژیم جنایتکار صهیونیستی از بیش از دو هفته قبل به اِعمال محاصره کشنده علیه مناطق گسترده‌ای در شمال نوار غزه ادامه می‌دهد که طی آن حدود ۴۰۰ هزار فلسطینی بدون پیش پا افتاده‌ترین ملزومات زندگی در محاصره هستند و این رژیم عمداً بیمارستان‌ها را بمباران می‌کند و مردم را در مسیرهایی که پر از جسدها شده است، می‌کشد و چادرها را آتش می‌زند و پهپادهای خود را برای منفجر کردن ساختمان‌ها با افراد داخل آنها می‌فرستد.

جهاد اسلامی تصریح کرد: این سطح جدید از جنایت در اجرای جنگ کشتار دسته جمعی و پاکسازی نژادی در حق مردم فلسطین همزمان با آن صورت گرفته است که کابینه رژیم اشغالگر طرح موسوم به «طرح ژنرال‌ها» را اعلام کرد که هدف از آن نابودی تمامی نمودهای زندگی در شمال نوار غزه است.

در بیانیه جهاد اسلامی آمده است، حجم کشتار دسته جمعی که در شمال نوار غزه در مقابل دیدگان تمامی جهانیان در حال اجرا است، چندین برابر جنایت‌ها و کشتارهای غیر انسانی است که دشمن طی یک سال کامل مرتکب شد و جان صدها هزار کودک، زن و غیرنظامی را تهدید می‌کند.

دشمن با این اقدامات نفرت‌انگیز مشابه نازی‌ها، سیاست مجازات دسته جمعی را در حق غیرنظامیانی اجرا می‌کند که به خاک خود پایبند مانده و کوچ اجباری را نمی‌پذیرند، پس این رژیم با کشتار دسته جمعی برای آنها جبران می‌کند.

جهاد اسلامی تصریح کرد، «ما دولت آمریکا را به عنوان طرفی که این جنگ را مدیریت می‌کند و بر آن نظارت دارد و رژیم صهیونیستی را به هرگونه سلاح کشتار دسته جمعی مجهز می‌کند و پوشش سیاسی و نظامی برای آن فراهم می‌کند و زمان کافی را برای پیشبرد جنایت‌هایش بدون هیچ بازدارنده‌ای در اختیارش می‌گذارد، مسئول می‌دانیم».

جهاد اسلامی افزود که «ما همچنین نهادهای بین المللی و در رأس آن دیوان دادگستری بین المللی را مسئول کوتاهی و بزدلی‌شان در مجبور کردن دشمن برای متوقف ساختن جنایت‌هایش و دیوان کیفری بین المللی را مسئول عدم صدور حکم جلب مجرمان جنگی در رژیم صهیونیستی می‌دانیم».

در بیانیه جهاد اسلامی آمده است، «ما از تمامی نهادها و شخصیت‌های اسلامی و احزاب و گروه‌های عربی و نهادهای انسانی می‌خواهیم که هرچه سریعتر برای نجات جان صدها هزار بی‌گناه در بزرگترین کشتار خونین که در حال اجرا است، وارد عمل شوند».

منبع: فارس