یک سازمان صهیونیستی یکشنبه کنفرانسی با حضور چهره‌های سیاسی به منظور آمادگی برای اسکان در نوار غزه برگزار می‌کند.

به گزارش مشرق، سازمان افراطی شهرک‌سازی با نام ناچالا قرار است امروز کنفرانسی با عنوان «آمادگی برای اسکان در غزه» برگزار کند.

سازمان مذکور با انتشار پیامی در شبکه اجتماعی ایکس (توییتر سابق) این کنفرانس را تبلیغ کرده و خواستار ثبت‌نام صهیونیست‌ها برای حضور در آن شد.

با اعلام سایت رسمی کنفرانس، در این برنامه کارگاهی به منظور آموزش شهرک‌سازی و اسکان در نوار غزه برگزار خواهد شد و سیاسیون و اعضای کابینه در آن شرکت خواهند کرد و ده عضو حزب بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی نیز در آن سخنرانی خواهند داشت.

لیمور سون هار ملچ، نماینده پارلمان رژیم صهیونیستی در تبلیغ این برنامه گفت: «غزه از قدیم‌الایام دارایی اجداد ما است، تا زمانی که دوباره در آن مستقر نشویم آرام نخواهیم نشست.»

این نشست دو روزه قرار است شامل برگزاری یک تور «نظارت بر غزه» همراه باشد که از محله گیوات کوبی، آغاز خواهد شد. این منطقه تنها ده کیلومتر با بیت لاهیا فاصله دارد، محلی که در حملات شب گذشته بیش از ۷۰ فلسطینی به شهادت رسیدند.

ناچالا پیش از این نقشه‌ای از ۱۵ شهرک‌سازی در نوار غزه ارائه کرده بود. در این کنفرانس جلساتی برای کودکان نیز تعبیه شده است.

شهرک‌سازی‌های رژیم صهیونیستی با مخالفت شدید مجامع بین‌المللی همراه بوده است. رژیم صهیونیستی تاکنون بیش از ۴۲ هزار و ۵۱۹ فلسطینی را به شهادت رسانده و دستکم ۹۹ هزار ۶۳۷ تن دیگر را نیز مجروح کرده است.

منبع: فارس