کد خبر 1654587
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۴۰۳ - ۱۶:۳۴

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به بیانیه اخیر اتحادیه اروپا راجع‌به جزایر سه‌گانه ایران، گفت: اعضای کمیسیون امنیت با حضور در جزایر جواب اروپا را می‌دهند.

به گزارش‌ مشرق، از مهرماه سال پیش رژیم صهیونیستی جنگ نابرابری علیه مردم مظلوم و بی‌دفاع غزه را آغاز کرد و از هیچ وحشی‌گری مضایقه نکرد. اکنون این رژیم سیاست جدیدی را در پیش گرفته و دست به ترور رهبران و فرماندهان جبهه مقاومت زده است. در روزهای گذشته شهید یحیی سنوار به دست این رژیم سفاک به شهادت رسید.

ابراهیم عزیزی رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ضمن اشاره به شهادت شهید سنوار، گفت: شهادت شهید سنوار فرمانده دلیر جبهه مقاومت را به همه مسلمانان جهان به ویژه جبهه مقاومت، رزمندگان غیور و مردم شجاع غزه تبریک و تسلیت عرض می‌کنم.

وی افزود: تبریک به علت لیاقت او برای شهادت و تسلیت به خاطر از دست دادن چنین انسان مومن، فداکار و مجاهدی است که نقش بزرگی در تحولات غزه، جبهه مقاومت و در حماس داشت.

صدها سنوار برای ادامه راه داریم

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: همان‌طور که رهبر معظم انقلاب هم در پیامی فرمودند قطعا حماس زنده است زیرا تفکر حماس و تفکر شهید سنوار پابرجاست. مردان بزرگی را در این راه تقدیم کردیم، اما بدون شک شاهد روزهای پر از امید و موفقیت خواهیم بود.

عزیزی گفت: به تفضلات الهی و نصرت الهی امید داریم و با مدد خون‌های پاکی که برای این حرکت اعتقادی ریخته شده به پیروزی خواهیم رسید. رژیم صهیونیستی دشمن پلید و کثیف باید به این باور رسیده باشد که ما صدها سنوار برای ادامه راه داریم.

وی اظهار کرد: جنبش حماس تاکنون فرماندهان زیادی را تقدیم کرده، اما هر زمانی که یک فرمانده شهید شده فرمانده بعدی با صلابت، اقتدار آمادگی و توان بیشتر مسیر را ادامه داده و پرچم را برافراشته است. بدون شک در آینده جنبش حماس سرافرازتر، موفق‌تر فعالیت می‌کند و پیروز میدان خواهد بود. این باور و اعتقاد ما است.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: رژیم صهیونیستی بداند که با دست خود مرگ، نیستی و زوال خود را فراهم می‌کند. جبهه مقاومت خود را برای اقدامات شجاعانه‌ی در میدان مهیا می‌کند.

اگر ایران اراده انتقام کند قطعاً تیرش به هدف اصابت می‌کند

عزیزی در پاسخ به سوالی مبنی بر اظهارات صهیونیست‌ها پیرامون اصابت موشک حزب‌الله به خانه نتانیاهو، تأکید کرد: اگر جمهوری اسلامی بخواهد اقدامی را انجام دهد و پهپاد یا پرنده هدایت پذیری بفرستد؛ بدون شک بدون خطا ارسال می‌کند و دقیقاً به هدف خواهد زد. اگر روزی اراده کنیم هیچگونه خطایی در کار نخواهیم داشت.

وی در ادامه گفت: طرح برخی حرف‌ها توسط صهیونیست‌ها بهانه‌جویی و فرافکنی است برای اقدامات ناشیانه که این‌ مواضع خطای محاسباتی است. همچنین با طرح این دروغ‌ها به دنبال توجیه اقدامات جنایات‌کارانه خود هستند. اگر جمهوری اسلامی روزی تصمیم به کاری بگیرد تیرش بدون خطا به هدف خواهد خورد.

اعضای کمیسیون امنیت ملی مجلس در جزایر سه‌گانه حاضر خواهند شد

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به بیانیه نسنجیده اتحادیه اروپا راجع‌به جزایر سه‌گانه ایران، گفت: در رابطه با جزایر مواضع نادرست اروپا در قبال جزایر سه‌گانه ایران کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی به زودی با حضور خود در جزایر تنب بزرگ، تنب کوچک و ابوموسی پیام خود را خیلی واضح به همه جهانیان صادر خواهند کرد. حضور تمام اعضای کمیسیون امنیت ملی در این جزایر پیام روشنی خواهد داشت.

عزیزی خاطرنشان کرد: اروپایی‌ها هیچ وقت درک درستی از تحولات منطقه نداشتند. آن‌ها در طول این سال‌ها بیشتر سعی کردند که جهت خود را با آمریکایی‌ها تنظیم کنند، لذا متأسفانه فاقد بینش لازم و تحلیل درست از منطقه غرب آسیا هستند.

بیانیه اتحادیه اروپا را از اشتباهات راهبردی آن‌ها می‌دانم

وی تشریح کرد: بیانیه اتحادیه اروپا را از اشتباهات راهبردی آن‌ها می‌دانم که نسنجیده اظهار نظر کردند. اگر تحلیل آن‌ها بر اساس منطق، درست و مبتنی بر علم و آگاهی باشد می‌دانند که جزایر جز لاینفک ایران اسلامی است. این امر از واضحات تاریخ است.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به تحلیل‌های نادرست اروپاییان از وضعیت منطقه، گفت: آن‌ها برای ادامه حیات سیاسی خود دست به این اقدامات ناشیانه می‌زنند. اروپایی‌ها تحلیل درستی از وقایع تاریخی ندارند و همیشه دچار اشتباه خطای راهبردی و تحلیلی می‌شوند.

عزیزی در خاتمه تاکید کرد: جزایر سه گانه جز تاریخ و عضو لاینفک ایران اسلامی است. هر کس که خلاف این امر را مطرح ‌کند، درک درستی از تاریخ و جغرافیای ایران ندارد. آن‌ها برای منافع اقتصادی خود هر از گاهی صحبت‌هایی در رابطه با جزایر می‌کنند. اعتنایی به این اظهارات خلاف واقع نداریم.

منبع: فارس