کد خبر 1654618
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۴۰۳ - ۱۸:۵۹

شبکه زیرزمینی متروی لندن ماه آینده میلادی به علت اعتصاب‌های کارکنان در این بخش، فعالیت نخواهد داشت و تعطیل خواهد بود.

به گزارش مشرق، تارنمای انگلیسی مترو گزارش داد که فعالیت شبکه زیرزمینی مترو لندن قرار است ماه آینده پس از اعلام برگزاری اعتصاب‌ها متوقف شود.

اتحادیه اسلف (انجمن مهندسین لوکوموتیو و آتش نشانان) می‌گوید که اعضای آن در ماه نوامبر اعتصاب‌هایی را به دلیل اختلاف بر سر دستمزد برگزار خواهند کرد.

راهبران قطار، کارکنان مترو و برخی مهندسان در این قسمت از جمله مشاغلی هستند که در اعتصاب‌ها شرکت می‌کنند و انتظار می‌رود در چند هفته اول نوامبر دست از کار بکشند.

فین برنان از مسئولان اسلف بیان کرد که اتحادیه نمی‌خواهد تردد و سفرها در داخل و اطراف پایتخت را برای مسافران دشوارتر کند.

اتحادیه اسلف برای اعتصابی چهار روزه بین اول تا ۱۶ نوامبر فراخوان داده است. آر. ام. تی (اتحادیه سراسری کارگران راه آهن، دریانوردی و حمل و نقل) نیز تصریح داشته که برای یک اعتصاب هشت روزه که از اول نوامبر شروع می‌شود برنامه ریزی کرده است.

کارمندان بخش مترو و حمل‌ونقل ریلی لندن به افزایش حقوق پیشنهادی مقامات به خود که معادل ۳.۸ درصد بوده اعتراض داشته و این پیشنهاد را تبعیض آمیز می‌دانند.

در سال‌های اخیر اعتصاب کارکنان بخش حمل‌ونقل و همینطور بهداشت و درمان انگلیس در اعتراض به شرایط کاری و معیشتی به یک اتفاق عادی بدل شده که باعث اختلال در برنامه‌های مسافران، گردشگران و بیماران شده است.