کد خبر 1654625
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۴۰۳ - ۱۹:۳۶

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس از تصویب کلیات لایحه ساماندهی پرنده‌های هدایت‌پذیر از راه دور (پهپاد) در جلسه امروز این کمیسیون خبر داد.

به گزارش مشرق، ابراهیم رضایی در توضیح جلسه امروز کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: در این جلسه درخواست ۴۲ نفر از نمایندگان مجلس درباره اعمال ماده ۲۳۴ درباره استنکاف از اجرای بند الف ماده ۲ قانون انتصاب اشخاص در مشاغل حساس بررسی شد.

وی توضیح داد: پس از صحبت معاون حقوقی رئیس‌جمهور و نمایندگانی متقاضی، در نهایت اعضای کمیسیون به اعمال ماده ۲۳۴ رای دادند.بدین ترتیب این درخواست به صحن مجلس جهت تصمیم گیری نمایندگان ارجاع شد.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس همچنین از بررسی کلیات لایحه ساماندهی پرنده‌های هدایت پذیر از راه دور یا پهپاد غیرنظامی در جلسه این کمیسیون خبر داد و گفت: این لایحه به پیشنهاد وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح از طرف دولت به مجلس شورای اسلامی ارسال شده است.

رضایی اضافه کرد: کلیات این لایحه با حضور مسئولان وزارت دفاع، ستاد کل نیروهای مسلح، وزارت راه، هواشناسی، هواپیمایی و دستگاه‌های دیگر مورد بررسی قرار گرفت و در نهایت به اتفاق آرا و با رأی همه اعضای کمیسیون، تصویب شد و برای بررسی جزئیات ۲۷ ماده ای آن به کمیته دفاعی کمیسیون ارسال شد.