کد خبر 1654735
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۴۰۳ - ۰۸:۵۷

اوه سه هون شهردار سئول در اظهاراتی با اشاره به تهدیدهای کیم جونگ اون رهبر کره شمالی بر علیه کره جنوبی، تاکید کرد: ما به سلاح هسته‌ای نیاز داریم.

به گزارش مشرق، شهردار سئول در پیامی در حساب کاربری خود در رسانه اجتماعی فیس بوک با بازنشر عکسی که پیشتر توسط خبرگزاری مرکزی کره شمالی منتشر شده بود و رهبر این کشور را در حال گفت وگو با مقام‌های ارشد خود در مقابل نقشه سئول نشان می‌داد، نوشت: کیم جونگ اون که به تازگی کره جنوبی را ملت متخاصم خوانده، اکنون اقدام به تهدیدهای غیرقابل تحمل علیه سئول کرده است.

وی با اشاره به اینکه سئول تنها ۵۰ کیلومتر با مرز کره شمالی فاصله دارد، اظهار کرد: به دلیل تهدیدهای مکرر پیونگ یانگ علیه شهری که من شهردار آن هستم، احساس خشم و ناامیدی عمیقی به من دست داده است.

شهردار سئول در ادامه به بالن‌های پر از زباله که پیشتر از سوی کره شمالی به سمت کره جنوبی فرستاده شده است اشاره کرد و افزود: علاوه بر ارسال این بالن‌ها که باعث خسارت مالی و وقوع آتش‌سوزی در نقاط مختلف کشور ما شده است، آنها پیشتر حتی مناطقی را درست در مقابل منطقه غیرنظامی در سواحل شرقی کره جنوبی بمباران کرده بودند.

وی تهدیدهای پیونگ یانگ علیه کره جنوبی و به خصوص شهر سئول را اقدام‌هایی وقیحانه خواند و تاکید کرد: تنها دلیلی که باعث می‌شود کره شمالی به این اقدام‌های تحریک‌آمیز و تهدیدهای خود علیه کشور ما ادامه دهد این است که آنها دارای سلاح هسته‌ای هستند در حالی که کره جنوبی فاقد چنین سلاحی است.

شهردار سئول با بیان اینکه برای دستیابی به صلح پایدار هیچ راهی جز تقویت دفاع ملی وجود ندارد، افزود: به همین دلیل است که برای دفع خطر کره شمالی باید به سرعت توانایی‌های بازدارندگی هسته‌ای خود را افزایش دهیم و در راه دستیابی به سلاح هسته‌ای تلاش کنیم.

کیم جونگ اون رهبر کره شمالی پیش تردر سخنانی کره جنوبی را یک کشور متخاصم خواند و گفت: اتحاد سئول و واشنگتن ایجاب می‌کند که توان بازدارندگی هسته‌ای پیونگ‌ یانگ قوی‌تر شود.

کیم روز پنجشنبه در جریان بازدید از مقر لشکر دوم ارتش کره شمالی تاکید کرد: تغییر ماهیت اتحاد کره جنوبی و آمریکا و گسترش رزمایش‌های نظامی آنها ایجاب می‌کند که کره شمالی بازدارندگی هسته‌ای قوی‌تری داشته باشد.

کیم جونگ اون در اواخر سال گذشته نیز کره جنوبی را به‌ عنوان «کشور متخاصم» تعریف کرد و از آن زمان کره شمالی آثار اتحاد بین دو کشور را از بین برده است.

کیم به تازگی هشدار داد که اگر دشمن از نیروهای مسلح خود برای نقض حاکمیت جمهوری دموکراتیک خلق کره استفاده کند، کشور ما بدون هیچ تعللی همه نیروهای تهاجمی از جمله سلاح‌های هسته‌ای را به کار خواهد گرفت.

منبع: ایرنا