کد خبر 1654766
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۴۰۳ - ۱۰:۱۱

بازیکن اسبق استقلال گفت: خیلی وقت بود که استقلال با این شرایط و با نتیجه سه بر صفر تن به شکست نداده بود. به طور کلی این فصل برای استقلال پر از اتفاقات عجیب و غریب است.

به گزارش مشرق، محسن یوسفی بازیکن اسبق تیم استقلال درباره شکست سنگین تیم استقلال مقابل تیم ذوب آهن و بازی پیش روی این تیم مقابل النصر عربستان، همچنین حضور سرمربی تازه وارد آفریقایی در کادر فنی استقلالی‌ها اظهاراتی را مطرح کرد.

وضعیت استقلال در شرایط فعلی و در آستانه دیدار مقابل النصر عربستان را چطور می‌بینید؟

متاسفانه اوضاع استقلال اصلاً رو به راه نیست و به وضوح می‌بینیم که شرایط درونی این تیم برهم ریخته است. اتفاقی که قبل از شروع بازی در رابطه با حسین حسینی رخ داد هم روی روحیه تک تک بازیکنان استقلال تاثیر منفی داشت. این را می‌شد در سبک بازی بازیکنان استقلال حس کرد.

یعنی بازیکنان استقلال روحیه خوبی برای این بازی نداشتند؟

بله. تقریباً می‌توانم بگویم که بچه‌های تیم استقلال در نیمه اول با نوعی استرس و ناراحتی بازی می‌کردند. به هر حال حسین حسینی جزو بازیکنان قدیمی، بزرگ و با تجربه استقلال است که تک تک بازیکنان تیم روی او حساب ویژه‌ای باز می‌کنند. وقتی شما فوتبال بازی می‌کنید خیلی باید در رابطه با وضعیت دروازه‌تان خیالتان راحت باشد و اگر این اتفاق رخ ندهد روی بازی شما هم تاثیر می‌گذارد. حضور یک دروازه‌بان مطمئن درون چهارچوب دروازه می‌تواند این خودباوری را به بازیکنان بدهد که ما خیالمان از عقب تیم راحت است و دقیقاً برعکس این شرایط هم برای تیمی وجود دارد که از بابت دروازه تیمشان خیال راحتی ندارند. ما نمی‌توانستیم این گونه و بی‌محابا بعد از ماه ها نیمکت نشینی خالدآبادی، او را درون دروازه قرار بدهیم. به هر حال این فکری بود که مدیران باشگاه کردند و قصد داشتند از این طریق شرایط انضباطی در تیم را طوری به پیش ببرند که کسی نسبت به مسائل مختلف صحبت نکند. اما شاید بهتر بود که زمان دیگر و یا روش دیگری را برای این کار انتخاب می‌کردند این وضعیت در شرایط فعلی اصلاً خوب نبود.

انتظار شکست استقلال با سه گل را داشتید؟

فکر می‌کنم خیلی وقت بود که استقلال با این شرایط و با نتیجه سه بر صفر تن به شکست نداده بود. به طور کلی این فصل برای استقلال پر از اتفاقات عجیب و غریب است. ما سه باخت متوالی داشتیم و حالا هم که با نتیجه سه بر صفر باخته‌ایم و باید چنین شرایطی را هم تجربه کنیم. این‌ها همه ظرف چند هفته اتفاق افتاده که اصلاً هضمش برای هوادار آسان نیست.

به طور کلی بازی را چطور دیدید؟

متاسفانه بازی خوبی از بچه‌های استقلال ندیدیم. البته این را هم بگویم که ما موقعیت‌هایی برای گل زنی داشتیم که از دست رفت. شاید اگر در نیمه اول می‌توانستیم به گل برسیم وضعیت کاملاً برعکس می‌شد و تیم ذوب آهن دچار به هم ریختگی و در نهایت کسب می‌شد اما دیدیم که عمق خط دفاعی تیم استقلال به شدت ضربه پذیر است و تیم ذوب آهن هم هر بار از این منطقه خودش را به دروازه رساند و از این اشتباه مهلک در خط دفاع استقلال نهایت استفاده را برد.

به نظر شما وضعیت این تیم درست می‌شود؟

قطعاً درست می‌شود فقط باید کمی به استقلال زمان داد. اصلا نباید فکر کنیم که این شرایط برای استقلال همیشگی خواهد بود به هر حال هر تیمی در طول سالیان فوتبالش گاهی دچار چنین مشکلاتی می‌شود الان هم استقلال درست در همان شرایط بد قرار گرفته که گاهی برای تیم‌های بزرگ هم به وجود می‌آید. ظرف همین یکی دو سال اخیر تیم سپاهان تقریباً به چنین مشکلاتی دچار شده بود. شکست‌های عجیب و غریب تیم سپاهان در فصل گذشته را به یاد بیاورید بنابراین می‌توانیم انتظار داشته باشیم که استقلال هم مثل دیگر تیم‌های بزرگ گاهی اوقات به همچنین وضعیتی دچار شود اما خب قطعاً من هم به عنوان کسی که در این تیم بازی کرده‌ام و استقلال را دوست دارم نمی‌خواهم ببینم که این شرایط ادامه دار باشد.

این وضعیت تا چه اندازه به مدیریت باشگاه ربط پیدا می‌کند؟

همانطور که گفتم مشکل اصلی از همین جا نشأت می‌گیرد. اگر مدیریت در ماجرای نکونام یا بحث تنبیه انضباطی سید حسین حسینی شرایط دیگر یا روش دیگری را انتخاب می‌کرد یا می‌توانست به نوع دیگری موضوع را بین خود باشگاه و حسینی حل و فصل کند امروز به این وضعیت دچار نمی‌شدیم. شاید از سه گلی که استقلال خورد حداقل یکی دوتا را حسینی راحت می‌گرفت اما به هر حال دیگر این مسابقه گذشته و ما باید حالا به فکر بازی با النصر عربستان باشیم.

حضور سرمربی آفریقایی در استقلال را چطور پیش‌بینی می‌کنید؟

طبیعتاً به نظر می‌رسد که این مربی جزو آن دسته از مربیانی است که سیستم هجومی و بازی رو به جلو را در دستور کار تیم‌هایش قرار می‌دهد که این می‌تواند یک اتفاق مثبت برای استقلال به شمار برود. تیم استقلال همواره رو به جلو و حمله کننده بوده و در طول سال‌های گذشته هم هواداران عادت کردند تیم محبوبشان را اینگونه ببینند.

شنیدید که این مربی نمی‌خواهد در بازی با النصر روی نیمکت بشیند؟

بله کاملا منطقی و درست است. طبیعتاً هر مربی حرفه‌ای چنین تصمیمی را می‌گرفت. چون نمی‌توان ظرف دو روز حضور در تمرینات تیم استقلال کار خاصی را انجام داد و در نهایت ممکن بود نتیجه رقم خورده در بازی با النصر عربستان به نام این مربی نوشته شود. شاید اگر من هم جای او بودم چنین تصمیمی می گرفتم.

با این حساب فکر می‌کنید که استقلال به النصر هم می‌بازد؟

فوتبال غیرقابل پیش‌بینی است. اگر بخواهیم به صورت منطقی با ضریب اتفاقات اخیر و آمارهای فعلی نظر بدهیم بله استقلال شرایط خوبی برای رویارویی مقابل النصر عربستان با آن همه ستاره مثل کریستیانو رونالدو یا مانه و بقیه بزرگانی که در این تیم حضور دارند را ندارد. اما فوتبال غیرقابل پیش‌بینی است و ممکن است همین استقلال که به ذوب آهن با سه گل باخت برود و النصر را با چند گل شکست بدهد. امیدوارم در نهایت این بار هم شاهد یکی از آن اتفاقات پیش بینی نشده باشیم و نتیجه خوبی برای استقلال رقم بخورد تا هواداران سختی‌های هفته‌های اخیر را فراموش کنند.

منبع: خبر ورزشی